onsdag 28 oktober 2009

Orken tryter!

I dag har jag...

...vaknat 4.30 av Max
...haft en snurrande och klättrande Max i sängen till klockan 7
...varit hos dagmamman med barnen, inskolning med Max 1 timme drygt
...gått en lång, rask promenad med vagnen
...bytat x antal blöjor, två innehöll mer än de andra
...räfsat löv i trädgården
...tvättat en maskin tvätt
...byggt lego med Markus
...lagat potatis, köttbullar och sås till middag
...badat Max
...duschat Markus
...nattat Max i 45 minuter

...och nu sitter jag här med dåligt samvete för att jag inte gick till träningen i dag=( Får nog läsa listan en gång till och se om det känns bättre sen=)

7 kommentarer:

  1. Fina du...
    Dåligt samvete är du nog den sista som ska ha (och då manar jag ju klart att du är värd din stund på gympan för det är "Emilia-tid")
    Alla som känner dig vet att du är Duracell-Emilia men du får även pausa och slappa när orken tryter.

    Alla som känner dig vet även att du är en underbar männsiska, mamma, fru och sist men inte minst, en underbar vän. Du ger alltid till andra. Liten parantes bara ;)

    ELLER... så har jag misstokat inlägget helt och hållet och i så fall...NER PÅ GOLVET OCH GÖR 50 ARMHÄVNINGAR OCH 50 SIT-UPS NNNUUUUUUU!!!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ha, ha....goa Johanna! Tack för alla fina ord, de skulle lika gärna kunna stå för dig=)
    Men nu ska jag göra 50 armhävningar....

    SvaraRadera
  3. Hej Emilia!
    Nu ska jag minsann skriva några rader till dig! Jag hittar hit någon gång då och då och måste erkänna att jag tillhör en av dem som aldrig skriver. Tycker det är kul att läsa, du skriver så bra!
    Ville bara säga att du verkar ha fått en massa motion idag som du har legat i - jag skulle inte orkat med några 50 armhävningar! :-)
    Hälsningar från Söderslätt och Nettans svägerska Susanne

    SvaraRadera
  4. Det är sååå typiskt oss mammor! Kolla listan en gång till och inse att du fått väldigt mycket gjort trots sömnbrist!! Vi är bara väldigt dåliga på att ta egen-tid!! Massor av kramisar Anna Moe

    SvaraRadera
  5. Hej Susanne! Vad roligt att du har hittat hit. Sist vi sågs var väl när W & L döptes tror jag och det är ju några år sedan.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Johannas inlägg satte huvudet på spiken så jag har inte så mycket att tillägga mer än att du gott kunde göra minst 50 situps också. ;-)

    KRAM, världens bästa Emilia!

    SvaraRadera
  7. Jag håller fullständigt med Johanna!!!! Nästa gång kanske det är jag som är först att skriva de där orden som sätter huvudet på spiken ;)

    Kram och god natt!

    SvaraRadera