onsdag 7 oktober 2009

Max födelsedag!

Max är väl den som har varit mest ovetandes om vad det är för en dag i dag=) Men även om det är så, så ska det givetvis firas! Nicke har jobbat 5-14 och Markus har varit hos dagmamman några timmar, så jag har fixat lite inför firandet här hemma i dag.

När jag hade kört Markus så började jag baka här hemma medans Max sov förmiddagsvilan. Det blev vanilj- och kanelsnäckor och chokladbollar - allt enligt Markus önskan. När klockan var två cyklade jag med Max för att hämta hem Markus. Nicke kom hem strax efter oss så kunde vi börja firandet av vår 1-åring!

Klart man måste smaka chokladboll! (Detta kortet kom i lite fel ordning men jag kan inte flytta på det!)
Det kom flera fina födelsedagskort med posten!
Födelsedagsfika!
En rolig leksak till som låter och blinkar! Spana in sittstilen...
Vad är detta för något?

Waow vilket fordon!!
Kolla så fint jag kan!

Storebror hjälper till!
Vid 17 tiden kom Tina och det vankades ännu mer fina presenter! Vi åt inbakad fläskfilé med klyftpotatis till middag och sen var det nästan dax för jubilaren att gå och lägga sig. När Max väl hade somnat, tog lite tid i dag, så satte vi oss i soffan och åt glass till "Bonde söker fru". Jag och Tina är hopplöst tokiga i det programmet...

Presenter från Tina.

Det har varit en toppenfin födelsedag för Max och jag vill tacka ALLA för alla gratulationer via blogg, Facebook, födelsedagskort och sms. Ni är fantastiska vänner allihop! På lördag blir det stort kalas för hela vår stora familj!

3 kommentarer:

  1. Hihi vilken underbar dag! :-D Underbara ungar, underbara föräldrar!

    SvaraRadera
  2. Ni är en sån fin familj!
    Gratta lille Max i efterskott med en kram från oss. Tänk så fort tiden går.. =)

    SvaraRadera
  3. Söt-killen, det syns att han blev glad för sin fina bil!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera