söndag 25 oktober 2009

Heldag i Hestra och Tack!

I går körde jag och barnen till Hestra för att träffa hela familjen S! Det tar ca två timmar att köra dit och det var första gången jag körde så långt själv med båda barnen. Markus ser på film i bilen så han är ju inga "problem", det är Max som kan vara lite svår att roa. Men han somnade en stund och sen gick det att muta med några salta pinnar tills vi var framme.

Det var så klart underbart att få krama Nina och barnen, det går ju några månader mellan gångerna vi ses. Barnen lekte dock som om de aldrig gjort annat, vilket är jättehärligt att se. Vi bjöds på korv med bröd till lunch innan vi begav oss ut i duggregnet. Blev en härlig promenad med frisk skogsluft!

Barnen cyklade och Max fick åka vagn=)
Hestras finaste tjejer - Nina och Annie!
Lite bus på lekplatsen.
Max och jag - givetvis mössa på=)
När vi kom in fick en fantastiskt god jordgubbspaj till fika och Max fick paket. En väldigt fin, handsydd väska med hans namn på.


Efter lite mer innemys, Traderalektion, ritande och skattjakt så var det redan dax för kvällsmat och då bjöd kocken på en jättegod kasslergratäng. Snacka om att bli bortskämda med så mycket god mat hela dagen. När klockan var 18.30 rullade vi hemåt mot Skåne igen och Max somnade i bilen medan Markus såg på film. Då vi var hemma bestämde sig Max för att han hade sovit tillräckligt och var vaken till klockan 24..... Nåja, det får det vara värt när man haft en så mysig dag. Tusen tack Nina för allt!

I dag öser regnet ner och vi håller oss inne. Markus leker med tvillingarna V & A och sen i eftermiddag ska vi till Louise, Micke och Oscar på middag.

Jag vill tacka er som har kommenterat mitt inlägg ang just - kommentarer=) Roligt att se både vänner från "ungdomen", bmx-bekanta, några som hittat hit tack vare artikeln om oss i tidningen etc. Nu när vi vet hur man kommenterar så får ni gärna göra det lite oftare - jag uppskattar verkligen det=)

Kram!

3 kommentarer:

  1. Tack själva, goaste ni! Sneglar redan i almanackan för att se när vi kan träffas nästa gång... ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med besök hos Nina! Lite avis är jag allt!
    Kram


    Nettan

    SvaraRadera
  3. Du är alldeles rätt ute, det är jag som sytt väskan som Max fick av N. Kul att du tyckte om den, alltid svårt att sy till nån som man inte känner. Kan erkänna att jag varit runt och snokat i din blogg för att få uppslag. Hoppas att den lille killen får nytta av väskan.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera