onsdag 14 oktober 2009

Helen-Ebba-Alfons-besök!

I förmiddags kom Helen med Ebba och vovven Alfons till oss. Eftersom Daniel är i Stockholm och Nicke jobbar så tyckte vi att det var mysigt med lite (vuxen)sällskap. Markus har varit hemma i dag eftersom dagmamman hade stängt, så han följde med oss på en lång runda med barnvagnar, hund och cykel! Det var -1 grad i morse så det bet lite i kinderna, men solen har varit framme hela dagen så det är ändå härligt att vara ute.

När vi kom in gjorde jag prinskorv och makaroner till hela gänget. Det är så skönt nu när Max kan äta nästan allt som vi äter. Vi blev mätta och belåtna och satte oss sen med barnen lite på golvet. Innan Helen skulle köra så gick vi ut en liten runda i trädgården, Markus hoppade studsmatta och Alfons (världens coolaste lilla hund) sprang under och skällde glatt=)
Tusen tack Helen för ert sällskap i dag - Skåne har blivit två goa tjejer rikare!

Nu leker Markus med Oscar där ute och jag håller mig inne med Max. Det är så roligt att se honom hur han hoppar fram på rumpan i ett rasande tempo. Fast han bjöd på en riktig krypuppvisning ute för mig och Helen innan i dag - så han kan krypa ordentligt - om han vill!

1 kommentar:

  1. Det är klart att han kan - det har vi ju sett! :) Tack själv vännen, det är alltig lika mysigt och trevlig att umgås med er! Ebba sov sig igenom hela MAxibesöket och ytterligare 30 minuter här hemma :)

    Nu ska jag sätta mig och skriva om dagens händelser i min blogg :)

    Kram och ha en fortsatt underbar kväll!

    SvaraRadera