tisdag 20 oktober 2009

Nöjd

Känslan av att ha fått mycket gjort är skön - jag känner mig väldigt nöjd nu så här framåt kvällskvisten=) I går var jag och Tina på Ikea och Väla för att bla köpa flyttkartonger åt henne och jag behövde lite annat smått och gott. Ja, Tina ska flytta för att plugga två år till tandsköterska, vilket kanske är liiiiite tråkigt då vi inte kan ses lika ofta, men jag är så innerligt glad för att detta händer i hennes liv nu=)

Så i går var det skönt att jag fick köpt lite som jag fattats här hemma och det var skönt att kunna hjälpa Tina lite med skjuts av de STORA lådor. Med ingen syn bakåt (pga lådorna) så körde jag henne hem efter skönt prat och lunch tillsammans. Många skratt var det också som vanligt...

Sen var det dax för Markus gympa och då fick Max hänga med på cykeln - vilket han gillar! När Markus var klar med träningen så var det bara för mig att lämna barnen, se till att kvällsfixet blev klart här hemma innan jag lämnade barnen till Nicke. Klockan 19 stod jag i gympasalen och svettades sen rejält i en timme. Träningen kändes superbra i går och det bästa av allt - mina knä gör inte ont!!!! Tänk vad bra skor kan göra mycket.

I morse skurade jag köket riktigt ordentligt, det var verkligen på tiden. Sen har jag och barnen hälsat på mitt jobb. Vi köpte en hamburgare till Markus och en kycklingsallad till mig från Burger King och sen åt vi det med gänget på jobb. Pappa och Lena var också där så det blir ju lite som en familjemiddag då=) Sen bar det i väg till Ica Maxi för att handla lite, kylen var tom här hemma igen. När vi kom hem fick Max mellanmål och sen när han sov i sin vagn var jag ute och räfsade löv i hela trädgården. Markus lekte med Oscar under tiden och de hoppade studsmatta i över en timme. Nu är middagen gjord, uppäten och disken väntar. Markus är hemma hos Oscar och leker där i kväll, ska hämta honom sen om någon timme.

Grabbarna bus på studsmattan!
Max hjälper till i trädgården=)
Vid middagen fick Max prova att äta själv...

Japp, nöjd är ordet när man har gjort mycket på två dagar=)

3 kommentarer:

  1. Ja visst blir man nöjd med sig själv när man har fått mycket uträttat samtidigt som man har hunnit med att umgås med goda vänner och sina barn?! :-)

    SvaraRadera
  2. Du glömde skriva att du jobbade lite med ;-) Hihi Tack för besöket!!! :-D

    SvaraRadera