tisdag 2 mars 2010

Badpojkar!

Markus och Max älskar att bada tillsammans och det är mysigt att se dem leka och busa! Underlättar ju också när vi kan bada båda samtidigt=)


Busunge!
Sen när det var dax för kvällsgröten blev det lite knasigt......

Max förgyller verkligen dagarna med allt prat....jösses vad det har lossnat för honom nu! Han säger tex sina första två-tre ordsmeningar som "da e håjet" när han pekar på mitt hår=) När han såg en bild på mig i dag sa han direkt "da e mamma"......gissa om jag smälter! Slår han i något eller jag råkar göra något på honom så hör man "fölåt"......(förlåt).....
Han säger efter allt som vi andra säger och i dag satt vi i bilen då jag hämtat barnen och Markus sjöng "manboy, manboy " (från Melodifestivalen) och Max hänger på "mamo, mamo....." Gud som vi skrattade!
När vi kom hem gick vi ut en sväng med barnen i solen, dock var det kalla vindar. Men det blev nästan en timme ute innan vi gick in och gjorde middag. När grabbarna hade somnat så ville hela min kropp kasta sig i soffan och äta choklad - men jag tog mig ner i källaren och cyklade på spinningcykeln 35 minuter och gjorde lite situps=) Nu har det dock ändå slunkit ner en rad choklad, men vad gör det om 100 år?

4 kommentarer:

  1. Haha bilden på Max i badet: Jag har inte gjort något! :P

    Härligt med alla ord som kommer. Nu får man verkligen passa sig för vad man säger :P Han snappar ju upp precis allt!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att han pratar så mycket nu :-)

    Ps. Jag har klämt i mig en halv påse chokladöverdragna ahlgrens bilar. Man ska inte gå emot sitt chokladbegär.

    SvaraRadera
  3. Tessan - jag har hört att det är livsfarligt att gå emot ett chokladbegär!!

    SvaraRadera
  4. Söööööööööööta!

    SvaraRadera