onsdag 31 mars 2010

Påsken för 4 år sedan=)

Grävde lite i min jobbdator och hittade några bilder från Påsken 2006. Markus är två år gammal!
Jag ser fram emot påsken med mina TVÅ älskade grabbar. I år blir det med en (nästan) 6 åring och en 1 1/2 åring=)
Vad hände i går då? Jo jag var ute med barnen en timme drygt när vi kom hem, sen gick jag och
Max in och städade bland triljoner leksaker som ligger och dräller i hela vårt hus. Markus var ute några timmar till med grannpojken och sen följde Markus med honom in och fick äta middag där. Han har verkligen blivit stor Markus, han leker med kompisar och klarar så mycket själv nu.
Jag och Max åt middag och sen högg jag tag i stryktvätten. Tänkte att den inte skulle hinna bli Mount Everst igen innan jag tar den. Nicke kom hem vid 19 tiden och då klädde jag på mig och gick ut på en powerwalk med betoning på power! Jag fick ganska ont i benhinnorna tyvärr, även om jag försökte gå så mycket som möjligt på gräs/väggrenen. Nicke la Max medans jag var ute och det går bra så länge jag inte är hemma. Jag får väl helt enkelt vinka och låtsas att jag går så att Nicke kan lägga honom fler kvällar. Han bara skriker efter "mamma" annars tills jag kommer.
Klockan 20 var det finalen i "Mästarnas mästare" och jag, Nicke och Markus satt och såg hela programmet tillsammans. Markus tyckte det var så mysigt att få lite egentid med oss (utan en busig lillebror) och han älskar alla sådana tävlingsprogram.
I dag ska jag hämta grabbarna vid 15 tiden och så kör vi direkt till Nickes mamma som fyller år i dag! Hurra för svärmor!
(Nu har jag flera gånger försökt få till mellanrum mellan de olika styckena i detta inlägget men varje gång jag trycker på publicera så blir det en klumptext!!)

7 kommentarer:

  1. Hihi sötisen då!
    Jo, problemet med text "placering" har jag oxå! Irriterande! :P

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder. Tänk så snabbt tiden går...

    SvaraRadera
  3. Det brukar att hjälpa att sedan gå in och redigera inlägget - lägga till radbrytningarna igen och publicera.

    SvaraRadera
  4. Jag har provat Helena men det ser lika dant ut varje gång ändå!! Men det är ju bara ibland den gör så - märkligt!

    SvaraRadera
  5. Markus är sig lik (bara några storlekar mindre) men det är inte du. Du var verkligen korthårig då! :-)

    SvaraRadera
  6. Ja Nina...och tänk att man tyckte det var snyggt då......*ryser*.....

    SvaraRadera
  7. Ååh, du e korthårig och nicke "lång"hårig:=) snyggisar!
    Osså Marcus-godingen;=) kram

    SvaraRadera