torsdag 11 mars 2010

Mer feber....

Tidigt i morse låg Max tätt intill mig i sängen och jag tyckte han kändes lite varm. När vi sen gick upp visade det sig att han hade över 38 grader - igen. Han som varit feberfri hela onsdagen! Så det blev för mig att stanna hemma i dag och vabba under förmiddagen. Markus fick dock vara hos Ingrid och leka med kompisarna, så vi lämnade honom vid 9 tiden.

Nicke kom hem vid lunchtid så kunde jag sen köra till jobbet och ta eftermiddagen där. Julia har nu gått på semester och det är Gran Canaria som hägrar för henne på lördag! Jag får jobba fulltid nästa vecka så hon kan få gotta sig lite i solen=)

När jag kom hem så gjorde jag middag medan Nicke gick ut och tog en powerwalk i skogen. Sen gick jag och Markus in på hans rum och städade och röjde där, det behövdes verkligen. Nicke fick sen lägga barnen medan jag gick ner i källaren och tränade. Det blev 30 minuter spinning i olika tempo, både sittande och stående. Sen fick rumpan, låren och magen sig en rejäl omgång!

Nu - Lyxfällan. Man slutar aldrig förvånas......

2 kommentarer:

  1. Du är så flitig med träningen Emilia! Själv tog jag mig en "sillamad" efter jobb och landade i soffan. Nu är det som Ava säger - nattinattinatti!!! Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Tror det är jättebra för Nicke att köra pw's ett tag nu så att kroppen får tid att "läka" lite men samtidigt hålla igång som den är van vid. Ms rygg blev mkt bättre när han började vara ute och gå i skogen/på berget regelbundet (nu är det ju lite svårt för all snö, men då får han gå på gatorna så länge).

    Att ha en spinningcykel hemma verkar bra, det tar säkert jättebra på kroppen!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera