söndag 21 mars 2010

Fredagkväll & lördag!

Halva helgen är avklarad och den har bjudit på lite av varje. I fredags kom Ella och Gabriel med Nicke och barnen till oss så det blev lite mat och bus med barnen. Vi såg Let´s dance och jag tycker att Claudia Galli är helt enastående!

I går förmiddag körde vi med bil och släp till mamma och Wille för att hjälpa till med lite till innan allt är färdigflyttat. Tyvärr regnade det en del, men det gick ändå bra att lasta saker på släpet och få det kört till nya bostaden. När vi var klara med flyttlassen så åt vi lunch tillsammans innan vi begav oss hemåt. Max somnade i bilen och sov sen vidare i sin vagn när vi kom hem. Jag passade då på att träna 1 timme i källaren. Det blev 35 minuter på spinningcykeln och sen 25 minuter styrketräning. Det blev ett rejält pass med många, trötta muskler=)

Som alla andra lördagar var det dax för Markus simskola klockan 15 och det var han och jag som körde dit tillsammans. Nicke stannade hemma med Max under tiden. Det är mysigt att få tid med Markus själv, utan lillebror som tar ganska mycket av uppmärksamheten. Jag är så imponerad över hur duktig Markus har blivit och det är stora framsteg mellan gångerna! Nästa vecka är det dax för klädsim för att barnen ska få känna på hur tungt det blir om man skulle trilla i med kläderna på.

När vi kom hem åt vi middag tillsammans sen körde Nicke och Markus till Jutan där det var inomhustävling i bmx. Nu fick jag egentid med Max och vi satt tätt intill varanda i soffan och såg på barnprogram och kelad massor. Nicke och Markus kom hem igen vid 20 tiden och då var det dax för Markus att hoppa i säng. Det var två trötta föräldrar som låg i var sen soffa till vi gick och la oss redan innan 22 tiden. Det börjar ta ut sin rätt nu med Max alla tidigar morgnar....

I dag jobbar Nicke och jag är hemma med barnen. Vi ska bege oss ut en sväng nu på förmiddagen tänkte jag och sen i eftermiddag ska jag och Markus köra till Lomma för att se Daniel Karlsson från "Den itusågade kaninen" på SVT. Jag och Daniel chattade i går på Facebook och då fick jag reda på att han skulle uppträda i Lomma. Det är ju bara 35 min med bil för oss!! Så han fixade upp oss på listan så vi kommer in i morgon (vi har ju inte köpt biljett på Biblioteket i Lomma och jag vågar inte åka dit och sen inte komma in....). Ska bli så himla roligt att nu få se Daniel uppträda och Markus är eld och lågor!

4 kommentarer:

  1. Du skulle ha sagt till om biljetter till den itusågade kaninen... vi hade kunnat fixa biljetter inte så himla långt till biblioteket för oss. Vi bor dessutom bara 300 meter från lokalen där föreställningen skall vara. Tyvärr har vi själva missat att det skall vara föreställning här :-(. Får nöja oss med biljetterna till "Totte och Zillah" imorgon istället. Kram Michaela

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni haft en härlig helg. Hoppas att du och Markus får en god tur i em!

    SvaraRadera
  3. Kanske en annan gång Michaela! Vad roligt att se att du kikar förbi här=)

    Tack Nettan!

    SvaraRadera
  4. Kul att ni får se Daniel live, kan tro att ni kommer att bli/blev imponerade!

    Ha en fortsatt fin söndag, här är det segt idag... Men man mår som man förtjänar. ;-)

    SvaraRadera