måndag 22 mars 2010

Min kämpande kusin!

I morse var min kusin och faster på tv!

Jag blir lika rörd, arg, glad, irriterad, känslosam.....ja fylld med så mycket känslor när det kommer till min kusin Michael och min faster Kerstin. Hur fan tänker kommunen? Han får inte personlig assistent för att man inte vet om hans skador är bestående eller långvariga. Hemtjänsten i all ära, men det är INTE det han behöver. Han behöver en assistent - och det NU!

Stor eloge till er som orkar kämpa! Kerstin och Micke - ni är superfina och jag önskar och håller tummarna stenhårt för att ni ska få rätt.

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/malmo?videoId=1.1563666

5 kommentarer:

  1. Man blir ledsen av att se på inslagen men Micke verkar vara glad:-)....(Kanske för att tv va där)......:-)
    Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  2. Såg dem på tv i morse, det är faan inte klokt. Hur tänker kommunen?
    Hoppas beslutet kan ändras och det nuuu!!!

    //Danne

    SvaraRadera
  3. Det är otroligt sorgligt att familjen, och framför allt Micke, inte får den hjälp de behöver. Blir riktigt upprörd och arg när jag ser inslaget.
    I samma andetag blir jag så grymt imponerad av båda två. Jag hoppas ni får rätt, Karin och Micke!!

    SvaraRadera
  4. Som Daniel redan skrivit, vi såg det imorse och visst blir man upprörd, för att inte säga förbannad!! Hoppas, hoppas nu att den massmediala uppmärksamheten kan hjälpa...

    SvaraRadera
  5. Ja du, det är helt ofattbart hur kommunen behandlar dem. Man blir både ledsen och arg när man ser inslaget - men samtidigt otroligt varm i hjärtat av att se Ms framsteg och deras gemensamma kämparanda! Jag håller tummarna för att tv-inslaget satte press på kommunen så att han får en assistent, de har kämpat länge nog själva nu!

    SvaraRadera