onsdag 10 mars 2010

Begravning.

Här sitter en övertrött bloggmamma som borde gå och lägga sig. Natten till i dag var otroligt jobbig då Max hade feber och jag fick ca 4-5 timmar sömn som var allt annat än sammanhängande. Max hade 38.6 i temp i går vid 18 tiden och han somnade gott redan lite efter 19. Han hade feber under natten men sen har han inte haft mer alls under dagen!

Jag har vabbat i dag och Markus har varit några timmar hos dagmamman för att få lite lek och bus där. Sen är det bra för syskonen Johansson att vara i från varandra lite också. För även om de kan leka och ha roligt tillsammans så är det ganska mycket bråk också. Händer inget i natt så ska båda till dagmamman i morgon=)

I går var det tid för Nickes mormor Svea att begravas. Jag slutade klockan 12, hämtade upp Ella, köpte lite mat på vägen hem och så mötte vi upp Nicke här hemma. Klockan 14 började begravningen i Bårslövs kyrka och Lena hade under förmiddagen varit där och lämnat blommor från oss, som hon hade bundit. Det var en fin begravning för Svea och vi alla fick ta avsked av vår älskade mormor. För mig har Svea alltid funnits där sen jag blev tillsammans med Nicke för 17 år sedan. Hon var mycket hemma hos dem där hon fick känna sig behövd och slapp sitta ensam hemma själv. I mitt minne ser jag Svea framför mig, spela Bingolotto och hålla reda på två par glasögon på näsan - samtidigt=).

Efter begravningen var det kaffe i församlingshemmet och det är skönt att man får sitta och prata en stund innan man åker hem. Det lättar upp stämningen och det blir en mjukare övergång från den sorgsna stunden i kyrkan till det att man ska åka hem och fortsätta med vardagsbestyren. Markus och Max var kvar hos Ingrid under tiden och vi hämtade dem lite efter 16 tiden.

Denna dagen har verkligen inte varit så produktiv men det har som sagt med alldeles för lite sömn att göra. När Max sov middag så satt Markus vid datorn en stund och jag la mig på soffan en stund. Men sova är ju inte att tänka på när båda barnen är hemma, utan det blev lite strötittande på tv med tunga ögonlock. När Nicke kom hem gick vi alla ner i källaren, där härjade barnen runt och jag cyklade 20 min och gjorde situps. Sen efter middag, bad av två barn, läggning av Max, läsning för Markus och en dusch....så ja......är det snart over and out!

3 kommentarer:

  1. Usch, så tråkigt med begravning :-( Håller med dig om att det är skönt att få den där lilla stunden efteråt.
    Är allt bra med Max idag?

    SvaraRadera
  2. Han har haft feber i dag med!

    SvaraRadera
  3. Man behöver inte alltid vara så produktiv och är kroppen rejält sliten som efter en dålig natts sömn så ska man lyssna på den och ta det lugnt. Precis som du gjorde.

    SvaraRadera