torsdag 25 mars 2010

Burkaparty, vaccinering och 15 grader!

I dag var det dax för Markus vaccinering (polio/stelkramp) och det var nog lika många fjärilar i min mage som i Markus. Han fick på ett Emblalåster på sin vänster arm och han var förvånansvärt lugn här hemma innan vi körde. Vi lämnade Max hos Ingrid och sen körde vi ner till vårdcentralen. När vi kom in i rummet och det var dax för sprutan så bröt han i hop och började gråta. Efter lite prat, lugnande och övertalning så satt han gråtande i mitt knä och tog sprutan. Plåstret hade vi satt lite för långt ner så han blev stucken ovanför....Supermodiga, älskade unge! När det väl var över så slutade han gråta direkt och frågade om han fick mäta sig=) Min älskade, blivande 6-åring är 130 cm lång.....japp, han ligger på översta kurvan!

När jag hämtade barnen i eftermiddag hade Markus gjort påskpyssel i dag. De vackra blommorna fick jag av Louise i går - visst är det vår- och påskfint? Och termometern har stått på 15 härliga grader i dag. Det ÄR vår i Skåne!


Markus fick bestämma middagen i dag och då valde han tacos. Han skar själv alla grönsakerna!
Max gör det han är bra på - äta majs!
I går hade jag Tupperwareparty och hade 10 goa gäster här hemma. Vi hade en mysig kväll med shopping, fika och massor med prat.

Max myser hos dagmamma Ingrid och mormor bredvid!
Louise och Johanna!

Världens bästa faster och kämpen Micke!
Max visade ett stort intresse för plastsakerna.....
Micke busade med Max=)
Coola kusiner!

Några av tjejerna fastnade inte på bild, men de fanns där;-) Tack alla ni som kom, det var jättemysigt att träffas!
I morgon har jag tagit semster så hela familjen är lediga tillsammans eftersom Nicke är pappaledig och hemma med grabbarna. Vi ska fixa lite födelsedagspresent till Ella, köpa lite vårkläder till grabbarna (tunna överdragsbyxor/mössor och fleece), några blommor till trappan och utlovad lunch på Max. Sämre kan man ha det!

5 kommentarer:

  1. Tack själv för en trevlig kväll!!
    Hur gick det med Eskimo kids till Max, tar han den? Ava tyckter att den är jättegod och vill gärna ha "mer, mer, mer".
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag har inte hunnit köpa Johanna! Vad roligt att Ava tar det så lätt=) Vi får se vad Max tycker....

    SvaraRadera
  3. Tack för en trevlig kväll! :-)

    Ha en skön och avslappnad dag idag, våga något annat! ;-)

    SvaraRadera
  4. Markus är snart lika lång som sin mamma. ;-)

    Varför tog han en spruta nu egentligen? Annie och Ville har inte fått någon nyligen och ska inte ta någon nu vad jag vet, men det kanske kommer? Jag har dålig koll på vad de har fått och inte fått, dvs. vilka sjukdommar sprutorna är emot.

    Skönt med en ledig dag!

    SvaraRadera
  5. Ha en skön fredag och hoppas ni fyndar fina kläder, såg att de hade bra kläder på Lindex då vi var där och fyndade till W&L igår!
    Kram & ha en bra helg!

    SvaraRadera