söndag 14 mars 2010

Lördag & söndag!

I går stack i hemifrån vid 9 tiden och körde med släpet till pappa och Lena. Där lämnade vi av två stora vagnshjul (!) som suttit vid vår carport. Betydligt bättre på en gård än vid ett 70-tals hus.... Sen körde vi till mamma och Wille och hjälpte dem med att köra några rundor möbler. Vi hade tagit med hamburgare som jag stekte upp till lunch som vi mumsade i oss allihop innan vi gjorde sista rycket med lite fler möbler.

Vi kom hem 14.20 och 14.30 körde jag med Markus till simskolan. Nu har jag inte varit med på flera lördagar så det var verkligen roligt att få se hur duktig han har blivit i vattnet! När vi kom hem fixade jag lite med maten inför kvällen och sen körde jag och hämtade Nickes systrar och alla syskonbarnen=) Vi åt tacos och hamnade i soffan för att se Melodifestivalen.

Dax för Melodifestivalen och något för alla smaker=)
Markus, Nicke och Ella i en soffa....
.....Camilla, Hannah, Gabriel och Sarah i den andra!
Jag är glad för att Anna tog hem segern, men jag tror att ungdomarna och minstingarna höll på "Manboy".....
I dag körde vi till Väla för att handla lite kläder till grabbarna. Stamkunder som vi är på H&M så fick vi bonuscheckar som heter duga i år, nämligen 1050 kr!
Max fick en ny garderob.
Spana in Gantoftas coolaste kille!
Markus i sin nya vårjacka=)
Max somnade i bilen på vägen hem, så jag lyfte över honom i vagnen och satte den på framsidan i solen. Intill satte jag fram en solstol sen njöt jag där i en timme nästan. Härligt med vår!! När Max hade vaknat gick hela familjen ut och fick njuta några timmar till av vårsolen.

Markus hjälpte till att tvätta bilarna.
Vi har två snöhögar kvar i trädgården och det är där vi kastade ner all snön som låg på garagetaket - vilket var en hel del!
Max kröp runt i den andra........
Första snödroppen hittad i trädgården!

Ännu en fin helg med familjen=) Nu väntar en jobbvecka på heltid själv på kontoret. Har fått rapport från Julia och hon har det bra mycket varmare än vad vi har=)

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Ska bli spännande att se hur det ser ut utan vagnshjulen nu då?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ni är så välkomna så Nettan! Dock inte bara för att kika på (!) borttagna hjul...=)

    SvaraRadera