tisdag 30 juni 2009

27 grader

Japp, termometern har visat 27 grader i skuggan och det är hett, hett, hett! I dag hade vi bjudit hit Markus dagmamma Ingrid och barnen som inte har gått på sommarlov/semester än. Klockan 10.30 kom de äntligen (Markus väntade verkligen från klockan 8) och jag fick en underbar bukett blommor av Ingrid och till Markus hade hon med sig ett långt strå med smultron på, allt plockat i hennes trädgård.

Barnen hoppade i poolen fortare än jag kan säga nationalencyklopedin och det plaskades och hoppades för fullt! Det var fyra barn som hälsade på.

Även Max fick sällskap i sin pool av lilla S. Hon är också en 08a så det lär bli mycket bus när Max börjar där sen:-)

Vi bjöd på grillad korv till lunch och så fort sista korvbiten var nere så hoppade barnen i poolen igen. De kom upp för lite glass och ja....sen var det poolen igen! De hann med lite lek också och lilla S försökte sätta på Max solhatt:


När klockan var 14 ca så packade Ingrid ihop barn och badkläder och de begav sig tillbaka. En toppenmysig dag för alla och Markus var så stolt över att få bjuda hem sin dagmamma och kompisarna. Vi har sen tillbringat eftermiddagen i trädgården med mer sol och bad. Mina dammråttor börjar likna pudlar nu, men jag låter dem hållas till en dag då det regnar;-)

Ett sms skickades till Julia och hon var inte sen till att tacka ja när jag erbjöd middag. Vi grillade fläskfilé och åt det med klyftpotatis och min himmelskt goda svampsås (jo, jag skryter) som jag har lärt mig göra med lite tips från Marie. För min del har det sen blivit ett dopp till i poolen, nattning av Max, spinning & magträning och en dusch. NU väntar soffan...

7 kommentarer:

  1. Mysdag! Det blev inte stranden för oss trots allt. Y-L ville inte, så vi åkte iväg och cyklade dressin! DET var supermysigt om än hetthetthett när man kom ut från skogen! Rekommenderas varmt som utflykt!
    *kramar*

    SvaraRadera
  2. Sikken dag, Oscar berättade att ni hade haft så mysigt:-)Det uppskattades stort av Oscar.

    SvaraRadera
  3. Du får skryta för den var super god!! Och jag får njuta av den idag igen ;-) Tack tack!!

    SvaraRadera
  4. Lina: ja, det var verkligen mysigt och ungarna hade superroligt! Oscar åt en HEL korv med bröd, trots att han först sa att han inte äter korv;-)

    SvaraRadera
  5. Den där svampsåsen förväntar jag mig få smaka på någon gång. Måste ju se om du har fog för ditt skryt (vilket jag givetvis tror att du har). ;-)

    Ikväll är det Barnmorskorna - Norge igen. Äntligen!!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Nina: då får jag bjuda på den på onsdagkväll om ni stannar för grillning då!

    SvaraRadera
  7. Jaha... om inte svampsåsreceptet är så hemligt att du måste döda mig efter du har berättat det så får du gärna dela med dig :-)

    SvaraRadera