lördag 21 november 2009

17 år

I dag har jag och Nicke varit tillsammans i 17 år! Helt galet att det är så många år nu, halva våra liv. Det hade jag inte trott när jag satt där med telefonen i handen och skulle ringa till killen jag aldrig pratat med med. Killen med den coola looken, ringarna i öronen, hängslebyxorna, kepsen bak och kram och han som fick det att pirra i magen varje morgon jag gick förbi honom där han satt på bänken (samma varje morgon). Det blev ett telefonsamtal på några timmar och en date bestämdes.
Filmen vi såg var "Boomerang" med Eddie Murphy, eller såg och såg.....det blev lite pussar och mys där i salongen;-) Sen den dagen har vi varit oskiljbara.
Tack älskade Nicke för 17 år tillsammans, alla skratt, alla resor, bostäder vi haft, husdjur vi haft, fester vi ordnat, sorg som vi delat, men framför allt tack för att vi har lyckats få två fantastiska barn. Nicke är min trygga famn, min bästa vän. Älskar dig - och du får dras med mig tills vi sitter på hemmet och diskuterar vilka tatueringar du inte fick gjort och hur många par skor som jag hade i källaren som aldrig användes.
Dagen har bjudit på barnkalas för Markus del och detta var på Busfabriken. Jag körde honom dit och stannade kvar under hela kalaset och Nicke slöt upp med Max när han hade sovit sin förmiddagsvila. Max fick också busat massor och båda barnen var nöjda när vi körde hem.


Klockan 16 var det dax för kusinkalas då Hannah fyller 13 år i dag. Massor med prat och bus bland barnen, precis som det ska vara=) Vi var hemma runt 19 tiden och när grabbarna hade somnat såg vi "Robinson". Som vanligt retar man sig redan på vissa som är med och man blir engagerad - ännu en gång. Men lite roligt upplägg när det nu är killar och tjejer uppdelat.

Nu har jag suttit med massagekudden på min onda skuldra, men jag har faktiskt tagit en Voltaren också för så här mycket värk brukar jag inte ha=( Hoppas jag inte har så ont i natt, behöver inte fler störningsmoment (räcker med barn och hund som gör i från sig för mycket ljud).

7 kommentarer:

  1. 17 år är lång tid, rätt var det är så är det omvänt, dvs. 71 år tillsammans. I ert fall känns det självklart om ni bara får leva så länge. :-)

    Du ska ha cred för att DU ringde N, en bra kvinna/tjej reder sig själv och tar för sig av det hon vill ha!

    Stor kram en dag i efterskott till Gantoftas mest självklara par - Me Like U 2 A Lot!

    SvaraRadera
  2. Är så glad att ni fann varandra och du fick bli en del av mitt liv:) var som sagt inte så gammal när du kom in i Nickes liv.. Många kramar Ella

    SvaraRadera
  3. Minns fortfarande första gången jag träffade Nicke... Haha ;-) Var heller inte så gammal då.

    Ni är underbara!!

    SvaraRadera
  4. Söta ni é...17 år, Grattis!
    Kram från oss

    SvaraRadera
  5. Åh är det så länge sen nu... man blir rörd när du skiriver om er kärlek. Ni är som gjorda förvarandra. Tack för att vi får vara era vänner. Minns det som igår när jag möte dig Emilia första gången på idrottenshus, du kom i din gröna fina bil! Eller den var kanska inte var grön... undras vem som börjar bli gamal. Ha det ås bra och grattis till er båda. Älskar er!!

    Kram Louise

    SvaraRadera
  6. Vad fint du skrev om Niclas! Rös i kroppen när jag läste det.. Kram

    SvaraRadera