onsdag 11 november 2009

Tisdagsbak & Onsdagsfilmer

I går var Markus hemma med mig och Max och vi startade stora bakdagen=) Markus såg till att degen blev perfekt:

...så han kunde göra en äppellängd.....

....och många kanelsnäckor!
När vi hade bakat färdigt ringde han till Oscar och det bestämdes att grabbarna skulle leka. Först var de hos Oscar några timmar och sen här hemma. Roligt att de kan få busa av sig några timmar tillsammans. När Max sov eftermiddag så passade jag på att cykla på spinningcykeln och sen göra sittups. Min kvällsträning har inte blivit av nu på någon vecka, mycket pga att det är smått kaos här hemma på kvällarna när Max ska läggas. Det tar 45-60 minuter och då är det svårt att hinna med Markus kvällsrutiner också med läsning etc eftersom de lägger sig ungefär vid samma tid. Max bara ställer sig upp och vägrar sova....supertrist......Så det krävs två personer för att det ska fungera bäst. Men, men....det är väl en ny period och han får fyra nya tänder på en gång så det gör så klart ont också.
I dag har jag varit hos Ingrid med båda barnen. Vi har startat inskolningen för Max och i dag har vi varit där två gånger. Det är så mysigt att vi kan göra så här eftersom Markus ändå är där så kan vi ta det lugnt och vara med mycket. Ingrid körde med Markus och de två andra pojkarna till Biblioteket för att vara med på sagoteater, vilket givetvis uppskattades av barnen=) Hon är världens bästa dagmamma - tror jag har nämnt det någon gång......*hmpf*.....Markus senaste verk som är gjord där är en häst....

I dag har jag hunnit med att gå igenom några dvd filmer som jag fått tillbaka från butiken som la om från VHS till DVD. Vilken nostalgiresa.....jag har suttit med en klump i halsen när jag såg vårt bröllop, ögonen tårades när jag såg den glädjen, har sagt "ååååhhhh" högt när jag såg Markus som bebis, förundrats över hur tidig Markus var med allt och ja.....gud så glad jag är att vi har en del på film! Shit så roligt vi hade på vår bröllopsfest, det var dans och full rulle halva natten. Sen är jag förundrad över Markus, den ungen räknade till 10 när han var 20 månader, kunde tala om vilken gata han bor på och berätta tydligt vad han gjort hos dagmamman. Han åker kick när han är 2 år gammal och har full fart jämt......Älskade ungen!

Nu i kväll är Julia här och Nicke ska byta hennes däck på bilen. Tror dock att det är problem där ute och de håller på att byta en lampa i stället. Vi är nu också hundvakter åt Asterix och ska ha honom här tills på fredag. Markus och Max fullkomligt älskar vovven så det är inga problem från det hållet. Mitt "problem" är dock alla hundhår......Men dammsugaren får åka fram två gånger om dagen nu när Max kryper runt på golvet=)

8 kommentarer:

  1. Härligt inlägg Emilia!! Å, vilken finfin häst Markus hade gjort - imponerande!!

    Hälsa alla omkring dig!

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig dag.
    De där bullarna ser riktigt goa ut...=)

    Passa på att njuta av lånevovven, dem är helt fantastiska.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Fast om ni bakade i går så var det tisdagsbak och om du tittade på filmerna i dag så är det onsdagsfilmer ;-)
    Eller är det jag som är väck på dagarna?!
    Och jag kommer höra av mig så jag får komma och smaka på Markus goda bakverk! :-)

    *kram* och hälsa familjen!

    SvaraRadera
  4. Tessan: det är jag som är snurrig...mer än vanligt...jag ändrar rubriken DIREKT!

    SvaraRadera
  5. *hahaha* Det var inte så jag menade, men du fick mig verkligen att tänka efter en extra gång och börja rabbla dagar i mitt huvud. Kunde precis lika gärna varit jag som snurrat till det :-)
    *kram*

    SvaraRadera
  6. Ha, ha....jag är GLAD Therese att det finns observanta läsare, annars hade hur mycket som helst blivit fel. För några dagar sedan rättade Helen mig då jag skrivit Markus i stället för Max....

    SvaraRadera
  7. Kul med lång uppdatering, man saknar er direkt när det inte kommer något nytt varje dag. :-)

    SvaraRadera
  8. Tack Nina, härligt att vara saknad=)

    SvaraRadera