onsdag 4 november 2009

Ännu kallare!

På nollan och storm - då jädrar är det kallt i Skåne! Lägg sen till att jag var vaken med Max mellan klockan 4-6 och Markus vaknade 6.50 så förstår ni vilket toppenhumör jag var på i morse...MEN...det varar aldrig länge i det här huset=) Vid 10 tiden kom Helen och Ebba och en halv timme senare kom Marie och Ellinore. Det blev ingen promenad som vi brukar, det var helt enkelt för kallt och blåsigt för barnen. Men vi har myst inne med barnen och ätit lunch tillsammans.

Ebba - rallyföraren!
Helen, Ellinore och Marie!
Max äter bil medans Ebba får riktig mat...

Daniel (Helen´s sambo och Ebbas pappa) kikade förbi med massa gott. Han är säljare och drar oss i fördärvet....choklad och annat gott dimper in......(men tack vännen.....jag säger aldrig nej till choklad)

Hela gänget! Spana in de "randiga tjejerna"!
Tack för i dag tjejer - alltid mysigt när vi ses!

När Markus kom hem lekte han fotograf - lillebror är ett lätt objekt...

......men att få både mamma och Max att titta i kameran samtidigt var svårare!

Och nu *trumvirvel* - MAX GÅR SJÄLV MED SIN GÅVAGN=)

12 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Vilka härliga bilder det blev!!! :) MEN, du har skrivit Markus äter bil.... det är ju Max som äter bilen - Markus är ju hos dagmamman - you know! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Det händer ju aaaaaaldrig att jag säger eller skriver fel på grabbarnas namn...Har ändrat nu=)

    SvaraRadera
  3. då är det snart full rulle med Max också ;)

    SvaraRadera
  4. Jippi stora killen nu:) längtar efter er,vill att vi ska bli friska nu:( Kram Ella

    SvaraRadera
  5. Hi hi, det var min tanke när jag såg de första fotona; hade ni randigt tema på träffen eller?? Men sedan såg jag ju att du och Max bröt av den trenden. ;-)

    Ser att du har invigt din plattis från Ullared också. Snyggt! :-)

    SvaraRadera
  6. Låter som en underbar dag! Ska bli kul att se Max springa rundor och säga Julia ;-)

    SvaraRadera
  7. Först, fan va snygg du e i ditt mörka hår vännen! Sen va duktig Max e.. stora killen! Till sist, klaga aldrig på godismannen!! ni är ju lyckligt lottade som har han*ler* KRAM

    SvaraRadera
  8. Tack Lilian! Och jag lovar...ska aldrig mer klaga på vår chokladman=)

    SvaraRadera
  9. Tack för igår. Det var trevligt som vanligt!
    Vi ses nästa onsdag hos mig. Ha en riktigt trevlig helg! Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Grymmt snygg i nya frissan Emilia!!
    Vi saknar er kan jag säga. Nu känner jag mig mycket bättre och siktet är verkligen inställt på Allerum nästa onsdag!!! //Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Saknar dig också massor Johanna - det var alldeles för länge sedan nu=)

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Så härligt att han kan gå. Det blir ju en ny värld för dem små liven. Allt bra här men för mycket jobb... men vi åker ju till Göteborg till helgen och det ska bli så skönt:)Ha en skön helg min vän!
    Kram Louise

    SvaraRadera