onsdag 25 november 2009

Adventsfint

Jag och Markus har varit superflitiga här hemma i dag tillsammans. Vi har jobbat oss fram ett fönster i taget, tagit ner gardiner, torkat gardinstänger, putsat fönstret och satt upp adventsljusstakar/stjärnor. Markus älskar när vi pysslar och fixar tillsammans och han var duktig på att putsa och han hämtade in alla ljusstakarna och kontrollerade så att de fungerade=)

När vi var i Ullared köpte jag mörkblå panelgardiner som där är silverstjärnor på, dock är stjärnorna inte tryckta utan de är markerade med många små "prickar" som är lite upphöjda. Det blev kanonfint i vardagsrummet tillsammans med nya kuddar i sofforna som är mörka med en stor vit stjärna på. Nu har vi riktig adventsstämning här hemma=)

Nu har jag blivit riktigt sugen på att förnya här hemma och efter jul och nyår ska det hända lite. Har tänkt att måla hela den ena långsidan i vardagsrummet + den korta väggen man ser rakt fram när man kommer in till oss. Vi har ju ganska öppen planlösning, så lite färg där kommer lyfta enormt tror jag. Nu är den stora frågan: vilken färg?! Vill inte ha någon cafe latte eller annan beige/brun färg - det ska hända lite! Men jag kan inte tänka mig lila eller rött heller precis....Det får bli ett besök i färgaffären! Några tips kanske? Sen upp med nya gardinstänger så har vi fått ett nytt vardagsrum/hall.

12 kommentarer:

  1. Det blir alltid snyggt med fondvägg,kan göra så mycket i ett rum:) Kram på er.. Ella

    SvaraRadera
  2. Lite kul med turkos...tål att tänkas på! Det "jobbiga" är att det finns ju tusen nyanser på en färg...

    SvaraRadera
  3. Ut på nätet och spana på olika heminredningssidor. Inspiration finns det gott om, man ska bara hitta den :P

    Var super mysigt hos er, kändes så välkomnande med ljusen på framsidan!

    Poss!

    SvaraRadera
  4. Tack Julia, det ska jag minsann göra!

    SvaraRadera
  5. Det lät fint med de blå gardinerna och kuddarna i soffan. Jag hoppas jag ska kunna hitta lite energi och göra adventsfint här hemma i helgen, men just nu känns det bara... Blä.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Olivgrönt röstar jag på....

    Kram Danne

    SvaraRadera
  7. Mmmm....jag är också lite på den linjen Danne!

    SvaraRadera
  8. Limegrönt tycker jag! Fräscht och lite mer "utstickande". Det är härligt med färg!

    SvaraRadera
  9. Precis Nina!! Det ska sticka ut lite! Men grönt blir det - nu får vi bara hitta rätt nyans!

    SvaraRadera
  10. Grönt och silver är snyggt ihop... vi har ett silvermönster i vår halltapet... faktiskt väldigt snyggt :)

    SvaraRadera
  11. Det passar bra med grönt och silver - håller med dig AK=) Vi har kört ek och silver som "tråd" i vårt vardagsrum så japp - grönt it is!

    SvaraRadera