söndag 15 november 2009

Årets överraskning!

Jag vet knappt var jag ska börja....I går skulle jag och Tina äta på Big Budda, prata massor, fira att hon kommit in på sin utbildning och ha lite av en sista kväll innan hon flyttar. Trodde jag.
Under eftermiddagen pratar jag med Tina och hon säger att Julia ska hämta och lämna mig så att jag kan dricka något gott utan att behöva tänka på hur jag ska komma hem. När Julia kommer har hon roliga taxiskyltar på rutan och inne i bilen - vilken service! Vi parkerar bilen och Julia går med en bit upp till restaurangen för att hon "ska träffa en kompis som bor i närheten och se på film där". Nope....hon följer med in och säger att hon också ska vara med.

Bara där var jag överraskad och tänkte att det skulle bli kul att hon också var med. När vi kommit in ser jag att Johanna och Marie sitter där. Nu skulle någon ha filmat mig, för jag har aldrig blivit så förvånad och tyst i så många sekunder=) Verkligen äkta förvåning för jag förstod ingenting! Kort därefter kommer Tina och också och gänget är samlat.

Dessutom får jag ett presentkort på salongen där jag går de (få) gånger jag går och får ansiktsbehandling. Även Helen var med på presenten, dock kunde hon inte vara med i kväll. Jag frågar nog hundra gånger varför allt detta görs för mig?! Till svar får jag att jag är en fin vän, jag fyller år i december och då är inte Tina med och kan fira, jag har namnsdag....ja, alla möjliga förklaringar. Jag är helt mållös över att mina underbara vänner har fixat allt detta. Vi pratade och skrattade galet mycket:

Åt fantastiskt god mat - man får hur mycket som helst!
Marie!
När vi sen ska gå därifrån blir jag dessutom bjuden på maten och hur mycket jag än tjaffsar emot så har jag inget att säga till om. Ännu en gång, tusen tack för middagen också tjejer!
Vi gick vidare till Hamnpaviljongen där jag nu äntligen kunde få visa min tacksamhet i handling och bjuda på drickan åtminstone. Dock var det bara jag och Tina som tog alkoholhaltiga drycker, men stämningen var på topp för alla hela kvällen
Julia körde mig hem vid 24 tiden och jag var verkligen trött, men väldigt glad och varm inombords. Stupade i säng, men kunde dock inte somna pga värken i min rygg. Men det blev 4 1/2 timmes sömn så jag känner mig bakis i dag trots att det bara blev tre cider i går. Men det kan kvitta om jag får känna mig bakis året ut, det är det verkligen värt. Jag är lyckligt lottad, kan bara säga det igen, och igen, och igen.......TACK TJEJER, NI ÄR GULD VÄRDA!

9 kommentarer:

  1. Förstår att du blev överraskad! Verkligen gulligt gjort av dina vänner!

    SvaraRadera
  2. Du vet att vi älskar dig!
    //Johanna

    SvaraRadera
  3. Åh, så underbart!!
    Vänner av guld - det är du värd.
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  4. Tack själv! Vi hade verkligen en tevlig kväll så det får vi göra om =). Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Underbart att höra att det blev så lyckat!! Allt är planerat via underbara facebook ;) Det var tråkigt att jag inte kunde vara med - men så är det ibland... Vi får ta igen det en annan gång!!

    Kram på dig finfina vän!
    /Helen

    SvaraRadera
  6. Hihi men du är ju bäst så varför inte? ;-)

    Får ta en runda igen när Helen oxå kan. :-)

    SvaraRadera
  7. Åh, va roligt!
    Fina vänner du har. =)

    Njut av din spa-behandling.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Så snällt....Förstår att du blev överlycklig:)

    SvaraRadera