tisdag 17 november 2009

Inskolning och massage!

Jag och grabbarna har varit inne hos dagmamman mellan 11-14 i dag. Vi fick en underbar köttgryta till lunch och Max åt dubbla portioner. Efter lek inne så begav vi oss ut till lekplatsen, Max sov gott i vagnen och Markus fick busa av sig ordentligt ute. Vi var ute till klockan var 16 och då kändes det i kinderna av kylan! Det är härligt att se hur Max leker, sitter vid bordet och låter Ingrid bära honom - det kommer bli superbra och jag kan vara trygg när jag börjar jobba i januari=)

Jag fick stressa lite med att fixa middagen för klockan 17.30 hade jag tid för massage. Min rygg är allt annat än bra och jag har mycket värk på höger sida vid skuldran. När hon började massera (vilket gjorde rejält ont) så frågade jag om jag var "dagens värsta"? Hon svarade "eh....ja....och jag har masserat byggarbetare i dag...." Det känns som stora knutor som "krasar" när hon tryckte, har aldrig haft så ont tror jag. Men jag har bokat en tid till nästa vecka också!

När jag kom hem var det två grabbar som hade saknat sin mamma massor, båda två är mammiga just nu faktiskt=) Vi gjorde det de älskar mest på kvällen, nämligen när vi är alla på vår säng och busar. Sen såg det ut så här:

Hur kul som helst att leka med insatsen till vagnen - dock lite trångt för Max....


Älskade ungar!

2 kommentarer:

  1. Fru S ("S" som i spik)19 november 2009 kl. 07:54

    Gissa vad jag tänker skriva? Det börjar på S... Skaffa en nu och dina knutor försvinner all världens väg - jag lovar!

    SvaraRadera
  2. Jag ska önska mig en i födelsedagspresent!

    SvaraRadera