måndag 9 november 2009

Biblioteket

I eftermiddag har jag och barnen varit på Biblioteket och botaniserat lite=) Max går lös på barnavdelningen...
Hur kul som helst=)

Den här är bra mamma!!
Markus funderar över vilka böcker han ska välja...
Datorn var ur funktion när vi kom....Max är oskyldig....denna gången....

Markus kom hem med tre stora, tjocka Bamseböcker (han prenumererar på tidningen och i dessa böcker är det många tidningar tryckta) och några andra. Max har inget lånekort så han får vänta - tills han slutat sagla i böckerna;-) Fast jag måste tillägga att han bläddrar väldigt fint i böcker, han kan sitta länge och göra det!

11 kommentarer:

  1. Nämen! Har Max-stackaren inget lånekort? Det får mamma minsann fixa hihi. Matilda har ett :D Visst är det mysigt att gå på biblioteket med dem. Vi passade på att låna böcker i fredags när vi var på musiklek. Det bästa är ju att barnen får inte böter på barnböckerna om en bok kommer bort eller så.
    Vi kanske ska ta en biblioteksträff en dag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fina pojkar du har!

    Brukar kika in hos dig... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Malin: vad roligt att du kikar in här!

    Cecilia: Jag vet att barnen slipper avgift - Markus har kort=) Ganska lustigt system egentligen, klart man lånar på barnens kort=)

    SvaraRadera
  4. Ser ut som ni hade en mysig eftermiddag på biblioteket:) Ska oxå dit en dag med Gabbi,blir nog onsdag efter dagis.. Kram

    SvaraRadera
  5. Ser ut som en väldigt mysig stund på biblioteket. :-) Minns inte sist jag var där... :P Undrar om jag ens har lånekort!

    SvaraRadera
  6. Så stora pojkarna har blivit - nu var det för längesen jag träffade dom alltså. Längtar tills imorgon!! Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Det var ju roligt att höra! Hoppas att allt är bra med dig :)

    SvaraRadera
  8. tänkte höra med dig emilia varför ni inte ska vaccinera er? jag är kallad till i morgon men tror jag ska avstå.. men är inte helt hundra... :s

    SvaraRadera
  9. Sofie - jag skriver till dig på Facebook=)

    SvaraRadera
  10. Jag är så dålig på att gå på bibblan med barnen. Tur de får lite kulturella upplevelser med förskolan ;-)

    Det är längesen nu, vännen. Vi får höras och boka in en träff.
    Kram!

    SvaraRadera