tisdag 3 november 2009

Kallt

I dag har det varit kallt - riktigt kallt! Men det hindrade inte mig från att gå till Ica Maxi, en rask promenad på 5 km, där jag sen kunde åka med Nicke och Markus tillbaka. De fixade lite handling så var det klart när jag och Max dök upp.

Efter lunchen körde vi till pappa och Lena där vi lämnade barnen för ett besök på banken. Det var inga problem att lämna Max, han sa inte ett ljud när vi gick. Vi hade ett bra möte på banken med vår personliga bankman (som är en kvinna). Vi gick igenom allt från huslån till pensionsparande och det kändes nyttigt och bra att ha gjort detta. När vi kom tillbaka till barnen två timmar senare så möttes vi av en glad Markus som spelat Wii med morfar och en sovande Max i vagnen. Lena hade varit ute och gått en lång runda med honom och han hade somnat hur bra som helst. Jag är så innerligt glad för att det går bra att lämna barnen där och morfar och Lena är underbara mot ungarna=) Vi fikade innan vi sen körde hemåt vid 17 tiden.

När det är läggning för Markus så brukar vi läsa varje kväll. Jag älskar att ligga och läsa för Markus, det blir en stund för bara honom och mig, utan en lillebror som "stör". I kväll var det dock Nicke som läste medan jag höll på att natta Max. Jag hörde hur Nicke läste en bok först, men sen när jag kom in så såg det ut så här:


Heeeeelt underbara, mina älskade grabbar!

3 kommentarer:

  1. Fina grabbar du har vännen!

    Vi måste höras av någon dag och planera träff!

    kram

    SvaraRadera
  2. Haha... så ser Henkes nattningar också ut mellan varven :-)

    SvaraRadera
  3. Haha dom är så goa! (ja både pappa & Lena och Nicke & Markus) Super fin bild på Nicke och Max!!

    SvaraRadera