lördag 12 december 2009

Ansiktsbehandling

I förmiddags var jag på ansiktsbehandling hos Katarina som har "Din stund på Råå". Det var inte helt fel att få börja dagen med att få krypa ner i en varm bädd och bli ompysslad i över en timme. Min hy är väldigt dålig sen hormonbehandlingen under IVF´en och graviditeten, dock är jag själv den största boven i dramat eftersom jag inte kan låta bli att peta och klämma.....*morr*....

Hon rengjorde, klämde, la mask, noppade ögonbrynen och masserad, allt helt underbart skönt! Jag köpte med mig hem några produkter från serien Gilda Cosmetics och hoppas nu få lite bättre grund för min hy. Produkterna var väl inte överdrivet dyra, men jag köpte både rengöring, ansiktsvatten och dagcreme så helt billigt var det inte. Men och andra sidan så varar bra produkter längre än andra billiga som man ofta behöver ta mer av, i alla fall känns det bättre att tänka så nu när det blev en slant;-)

Eftermiddagen har rullat på med lite bak inför morgondagen och Markus har haft tvillingkompisarna V&A här hela eftermiddagen. Grabbarna har lekt och busat massor och vi var även ute en timme i kylan. Max var med och gungade lite och tyckte det var kul att se de stora grabbarna härja runt. I kväll blev det tacos och sen när barnen somnat såg vi Robinson på tv. Jag ska snart gå och lägga mig, känner att jag är lite back på sömntimmarna eftersom en viss liten Max stör sin mamma på nätterna.

I morgon blir det lucia-födelsedags-mingel här hemma med öppet hus mellan 13-16. Jag har förberett en buffé som ska bestå av glögg, pepparkakor, kaffe, julmust, lussekatter, chokladrutor, kanel- och pecannötskaka, fyra sorters julgodis, skumtomtar och clementiner! Ska bli mysigt att träffa familj och vänner i morgon. Nu måste jag slå in paket för tomten hade fått förhinder att komma och lägga i säcken som Markus lagt ut på trappan. Jodå, annars kommer tomten varje advent och lägger något;-)

3 kommentarer:

  1. Bra produkter är A och O. Jag använder Exuviance nu och de är jättebra, dryga och inte alls särskilt dyra jämfört med annat som jag har provat.

    Ha en trevlig mingeleftermiddag!

    SvaraRadera
  2. Låter som du har haft en skön dag igår. Hoppas att ni får en mysig eftermiddag och hälsa alla. Själv så är vi trötta för OScar hostar så att hela huset är uppe... Men så är det bara att kämpa på men den vill inte ge med sig trots mediciner och allt. Men nu är det bara en vecka kvar sen är det jul ledighet :) Längtar såååå

    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att unna sig en behandling, man e så dålig på sånt(när det gäller en själv) Ska nog oxå boka en tid till massage el. dylikt- Du inspirerar:-) Hoppas ni hade trevligt idag, synd att jag inte kunde komma. Kram.

    SvaraRadera