tisdag 8 december 2009

Måndag & tisdag

Jag kommer nog inte att kunna gå i morgon. Hör och häpna, jag har varit ute och sprungit i kväll! Det gick riktigt bra, jag orkade springa rundan utan att behöva gå och det var mitt mål. Alla barnvagnspromenader i all ära, men för att bränna mer på den här magen och försöka bli av med mina 4-5 extra kilo så måste jag sätta lite mer fart=)

Både i går och i dag har Max blivit lämnad hos dagmamman med Markus och det har gått bra. Han har inte skrikit varken i går eller i dag, ätit bra, sovit gott och skiner som en sol. Helt underbart! I går kom Ingrid hem med både Markus och Oscar till oss så fick de leka vidare här några timmar innan det var dax för gympan. Nicke gick dit med grabbarna och jag skickade med kameran nu när det var sista gången inför juluppehållet:

Hopp!

Balansgång!

Markus och Oscar håller alltid i hop och vill gärna vara nära och i samma lag=)

Markus är (som vanligt) längst i gänget=)

I dag har jag och Nicke haft egentid, hur konstigt känns inte det? Grabbarna skulle vara hos Ingrid klockan 9.30, för även om jag är hemma så måste vi köra på för Max skull eftersom det ändå inte blir mer än tre dagar i veckan. Nicke var ledig så vi passade på att köra in till stan där vi strosade runt, höll varandra i handen, åt en smörgås på Subway och var på Löplabbet så Nicke fick kollat sina fötter när han springer. När vi åt pratade vi lite om barnen (givetvis) och det liv vi lever nu med barn, mot det livet vi hade innan barnen. Vi har ändå hunnit med att vara tillsammans i 12 år utan barn och vi är lyckligt lottade som har fått våra älskade grabbar. Utan barnen vore livet väldigt tomt.

Helsingborgs stora julgran med tusentals små lampor!

Nu får jag nog äta en clementin=) See Ya!

1 kommentar: