torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Ok, årets sista dag kunde ha börjat bättre.....några få timmars sömn eftersom Max har hostat och snorat hela natten och när jag kommer upp märker vi att pannan har lagt av! Det blir ganska kallt inne fort när det är -6 grader ute. Panik!!! Fest i kväll och det behövs värme och varmvatten i huset oavsett fest eller inte. Efter något samtal fick vi hjälp av Nickes svåger som kände en karl som håller på med sådant här. Den här trevliga karlen stod i vår hall mindre än en timme senare och efter en del luskande kunde han konstatera att pannan fick för lite ström pga att vi hade två element igång i uterummet! Pust......det blev ingen ny panna för hundratusen!

Sen fick vi ny energi (den rann ur mig när jag började räkna på vad en ny panna kostar) och satte fart med förberedelserna inför kvällens fest. Nu är här nystädat, grannen har åkt ut i uterummet, där är dukat och det mesta är klart. Ska bli superroligt i kväll att få fira med goa, glada vänner!

Jag gör ingen årskrönika av 2009 utan konstaterar att jag är lyckligt lottad på alla tänkbara vis och hoppas att jag, min familj och mina vänner får fortsätta ha det bra under 2010 också. För mig innebär det jobbstart och det är lite blandade känslor så klart. Men Max börjar bli stora killen nu, knappast någon bebis längre som behöver mamma 24 timmar om dygnet. Markus ska börja på skolan till hösten så han är verkligen inte så liten heller längre.

Gott nytt år önskar jag er alla och ert nyårslöfte kan väl vara att bli flitigare på kommentarerna här i bloggen;-) Mitt nyårslöfte (gillar egentligen inte att avlägga några...) blir mer träning, spara mer pengar och försöka ha liiiiiite mer tålamod med trotsiga barn! Kram till er alla!


6 kommentarer:

  1. Gott nytt år, min fina vän. Hoppas ni hade en trevlig kväll. En stilla undran bara... varför slängde du ut grannen i uterummet??
    ;-)
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Granen fick åka ut i utrummet så vi kunde njuta av den där på nyårsafton=) Sen är det ju skönt att få liiiiite mer plats i vårt lilla vardagsrum.

    SvaraRadera
  3. GOTT NYTT ÅR!!

    Här ska nu vilas "litta midda" då Ava trots extra vakentid igår när det var lite festligt, vaknar 06.00. Passar på vi också med lite vila efter lunchen... Hälsa hela huset! KRAM Johanna

    SvaraRadera
  4. Haha... vännen - du har faktiskt skrivit graNNen, därav min (ironiska) undran. Det känns ju lite taskigt att slänga ut sin granne i uterummet. Men granen kan jag förstå ;-)

    SvaraRadera
  5. Garv.....jag som trodde du var lite käck eftersom du har haft din i uterummet hela tiden=) Men, men....jag får ta på läsglasögonen nästa gång!

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt, vännen! :-D

    Det lät på dit sista sms igår som att ni hade en riktigt bra nyårsfest. Hoppas huvudet inte känns alltför tungt idag och att du/ni får ett par riktigt härliga dagar med Lilian. Hälsa henne så gott!

    SvaraRadera