onsdag 16 december 2009

Sjukstuga

Markus kämpar på med sin jobbiga feber=( Han har haft feber hela natten, fick Ipren klockan 2 av Nicke och när han vaknade klockan 7 hade han 38.6 igen. Han fick Alvedon av mig på morgonen och då piggnade han till och busade med lillebror en stund!

Vi körde ner till affären lite snabbt då han var pigg, behövde köpa hem mer saft och Proviva bla och Markus fick köpa vad han ville. Det blev en munk. Han nekade godis etc, bara en munk. När vi kom hem kröp han ner under täcket och tempen visade snart på 39.3....

Jag hoppas verkligen att det här ger med sig, det är tufft för honom men han klagar inte en gång. Max busar på i samma vanliga tempo och det går faktiskt förvånansvärt bra att vara inne med båda hela dagen.
Det blev ingen löprunda för mig i går, kändes inte helt roligt att gå ut och i snörusket som föll. Jag gick i stället ner i källaren, dammade av min Orbitrek och trampade 30 minuter på den. Perfekt att vara i källaren, så kan Max busa runt där nere vilket han älskar. Markus låg i soffan och Nicke kunde mysa med honom. Får minsann bli en repris i eftermiddag, måste få röra på mig lite nu när jag är inne hela dagen....

4 kommentarer:

  1. Meen, så jobbigt för honom! Känner med er! Hoppas verkligwn att han bli bättre snart! Kram till er! Fin bild på grabbarna i soffan!

    SvaraRadera
  2. Skickar en "hoppas-Markus-blir-frisk-väldigt-snart" kram:-)

    SvaraRadera
  3. Nu får vi verkligen hoppas att hans feber snart har nått sin kulmen. Stor krya-på-dig-kram till goaste Mackan kommer här från vännerna i Hestra!

    SvaraRadera
  4. Fin bild på busiga pojkar! Har nyss nattat Ava med över 38 graders feber. Hörs innan lördag! Kram

    SvaraRadera