onsdag 9 december 2009

Låront!

Jösses så ont jag har i mina lår i dag=) Jag har sprungit min "grusvägsrunda" i dag, direkt efter att jag lämnat grabbarna i morse, så nu är jag verkligen stum i låren. Kan lova att jag har stretchat rejäl både i går och i dag, en ack vad hjälpte det! Jag hade nästan glömt hur skönt det är att springa, känns underbart att jag nu varit ute två gånger och kommit i gång igen. I morgon får det bli promenad så låren hinner vila lite=)

När jag lämnade Max i morse så började han skrika, men det hade han inte gjort så länge. De var ute och spelade bandy på gatan och Max fick en klubba av mig innan jag gick. Han älskar att hålla i en klubba och försöka träffa bollen, Nicke spelar ganska ofta i källaren med grabbarna och det älskar de båda två. Sen sprang jag som sagt min runda, duschade, strök tvätten, drog ett varv med dammsugaren och gjorde choklad-marsipan bollar. Ingrid ringde klockan 13.15 och då hade Max vaknat efter att ha sovit 1 timme och 45 minuter! När jag kom satt han go och glad i köket vid bordet med de andra barnen. Det är så häftigt att spana på barnen de sekunderna innan de upptäcker mig.
När vi kom hem spelade jag och Markus lite spel, sen tog vi på oss och cyklade en sväng trots lite duggregn som kom. Max älskar att få åka på cykeln och lyckan är total när vi dessutom stannar på lekplatsen och gungar! Dagens höjdpunkt för båda barnen är dock detta:

VARJE kväll hoppar båda upp på sängen och sen busar de som tokar på vår säng! Det är nog någon frihetskänsla för Max att han kan kasta sig hur som helst utan att slå sig. Han står vi sängkanten och "ropar" högt för att vi ska förstå att han vill upp. Mysigt att se barnen gosa och busa tillsammans. Detta är alltså en ritual varje kväll.....

I skrivande stund sover båda barnen gott och Nicke är på julfest med sin avdelning på jobbet. Jag ska surfa runt lite innan tandborsten ropar och sängen väntar.

5 kommentarer:

  1. Skönt att det går så bra för Max hos Ingrid! :-D
    Ni kommer ha två elit idrottare till söner sen ;-)

    SvaraRadera
  2. Duktig du är som kommit igång med löpning - variation är A och O om man vill se resultat. Men glöm inte styrketräningen!!! Större muskler = högre förbränning = baj-baj extrakilon! Tro mig, jag vet. :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Nina: vi får på med träningskläderna när du kommer nästa gång så får du visa mig dina bästa tips=)

    SvaraRadera
  4. Det är så mysigt att titta in och se hur ni har det om dagarna!! Stor kram från Johanna

    SvaraRadera