fredag 11 december 2009

Ingen Trist fredag

Det blir lite dåligt med sömnen nu igen eftersom Max skriker till i sömnen flera gånger per natt, sen kommer Markus in förr eller senare. Det jobbiga är också att Markus förlorar sömn eftersom han också störs av Max och Markus behöver sin sömn för att orka med. Men, men - vi får nog sova i kapp när barnen är äldre=)

I förmiddags körde jag och grabbarna till Maxi och handlade, vilket alltid är skönt att få gjort innan helgen. När vi kom hem somnade Max gott i vagnen och det är så himla smidigt nu. Bara att lägga honom så somnar han inom fem minuter. Han sover ca 1 1/2 timme och är mycket lättare att lägga på kvällen senast 19.30. Det är verkligen full rulle nu för Max del med både ord och fysiska aktiviteter! Han är mycket stolt över att han numera klättrar upp själv i soffan och att han kan sätta på alla spisplattorna. Som tur är har vi precis bytat spis och på denna vi har nu kan jag ta av knapparna som man vrider så kan han inte sätta på dem - men hur snyggt ser det ut?! Nåja, säkerheten framför allt.

Klockan 14 var vi bjudna hem till Sophie och Tristan på lussefika. Kika in på hennes blogg (finns länk på min sida) så ska ni få se världens sötaste pepparkaksgubbe som mötte oss i dörren! Vi hade en härlig fika-lek-stund med barnen.

När jag kom hem satte jag på mig löparskorna och sprang min tredje runda för denna veckan. Då måste det väl vara en uppåtgående trend, jag menar allt över två gånger är väl en rutin? Jag har ju en tendens att sluta efter några gånger med träning...*hmpf*.....Men det känns RIKTIGT skönt att vara på gång med löpningen igen, jag sprang ganska mycket innan barnen kom. Det blev lite magträning också innan dusch och kvällsmat stod på schemat. Nu har vi sett Idol tillsammans med Markus och det är verkligen två guldgossar i finalen. Tycker både Calle och Erik är superduktiga, men rösten hamnar på Erik eftersom han varit vår favorit genom hela tävlingen.

I morgon ska jag på ansiktsbehandling klockan 9.30 - vilken lyx för en hemmamamma;-)

2 kommentarer:

  1. Då ligger du och lyxar dig just nu när jag skriver detta mao (klockan är, iaf här i Smauland ;-), strax efter 9:30)

    Hoppas det var skönt och kändes bra. Det är du värd!

    SvaraRadera
  2. Åh de va så roligt att ha er här!! ;=) Vi ses snart igen, kraaam

    SvaraRadera