fredag 18 december 2009

Dramatiskt stick

Markus har varit feberfri nästan hela dagen i går, i natt och i dag=) Dock har han en jobbig hosta och det kommer massor med snor. Vi hade en tid klockan 11 hos doktorn (fick den av henne i "fall att") och jag kände att jag vill få hostdämpande till honom.

När vi kom dit, hade Max med också, så sa hon att de ville ta ett stick i fingret. Ooops....Markus svimmade i somras när han tog ett stick så jag blev lite svettig. Men vi satte oss i provtagningsrummet, Markus i den stora stolen och jag framför honom på en mindre stol med Max i knät. Jag tog ett stick först, han ville se att det inte gjorde ont och sen blev det Markus tur. Han sa inte mycket när hon pratade med honom och sen kom där ett "aj" när han blev stucken. Plötsligt ser jag hur Markus ögon börjar rulla bakåt och han kasar neråt från stolen. Det hemskaste var att han började krampa och jag fick skicka Max till en annan sjuksköterska för att kunna ta Markus. Max vrålade högt och Markus stretade emot när han kvicknade till. Fy så hemskt det kändes=(

Vi fick sen gå in i ett undersökningsrum där doktorn lyssnade på hans lungor och talade om att sänkan låg lite över och det rör sig om en virusinfektion han har. Alltså inget som penicilin kan råda bot på, men han fick två sorters hostdämpande. Markus kom inte i håg att han hade svimmat och han såg väldigt frånvarande och blek ut. Han blev trött och matt och kröp ner under en filt på soffan när vi kom hem. Sen har han hämtat sig och är nästan lika pigg som vanligt;-)

6 kommentarer:

  1. Så skönt att han är pigg, men FY så obehagligt när han svimmar så...
    Hoppas ni får en mysig kväll, vännen.

    SvaraRadera
  2. Usch, vad läskigt att se honom svimma så!
    Ha det mysigt med Fredagsmys ikväll iaf! Vi ses en annan helg - KRAM

    SvaraRadera
  3. Usch så hemskt att han svimmade!

    SvaraRadera
  4. Så hemskt att han svimmade:( Håller tummarna för att han blir bra snart och lillebror oxå.. Många kramar från Ella och Gabbi.

    SvaraRadera
  5. Kan inte föreställa mig vilken syn det måste ha varit. :-( Hoppas han kryar på sig snabbt nu. Men har hört att tomten kan stå emot alla baciller så han kommer ändå :-D

    SvaraRadera
  6. åå vad synd om honom.. jag tycker också att det är lite jobbigt med stick i fingret :(
    men skönt att han börjar bli bättre iaf :)

    SvaraRadera