torsdag 17 december 2009

Snö, snor och saft!

Ja, ännu en sjukrapport kommer här! Markus hade feber i natt, men vaknade feberfri. Han har varit ganska pigg hela förmiddagen och ville bla klä granen. Vi kunde inte säga nej, han behövde lite sysselsättning efter snart tre dagar på soffan. Han hostar och snorar mer nu, så det känns lite som att det håller på att "lossna" för honom. Han vill dricka jordgubbssaft och vi låter honom dricka så länge han får i sig vätska. Borde få rabattkuponger nu på Icas ekologiska jordgubbssaft...
Vi klädde på barnen rejält med kläder och gick ut en liten runda strax efter 10. Jag tror inte någon blir sjukare av frisk luft, bara man är varm och torr. Markus fick inte själv springa runt men vi drog de lite i trädgården i pulkan och på snowracern.

Älskade ungar!
Markus - lycklig över att få komma ut i snön en stund!
Max visste inte riktig om han skulle gilla eller inte gilla snön och kylan......
Max och jag myser=)
Nicke och Max busar på snowracern!
Vi åt lite lunch när vi kom in och jag bakade en omgång lussekatter. Eftersom jag är så van att vara ute varje dag så kryper det i mig när jag inte kommer ut. Så jag la Max i vagnen, ordentligt påklädd med filtar på sig också, och gick en runda på 30 minuter. Det var riktigt tungt att gå i snön och det fastnade massor med snö på däcken.
För en liten stund sedan hade Markus 38.6 i temp och har fått en Alvedon nu. Doktorn ringde i dag och berättade att halsprovet var negativt, alltså ingen halsfluss. Hon ville att han ska komma i morgon klockan 11 om han har mer feber i dag och i natt, så det lär nog bli en tur dit i morgon. Undrar om det är en vanlig influensa han har åkt på eller den berömda svininfluensan?! Det kan egentligen kvitta, för det bekräftar ju lite det vi har tänkt hela tiden. Är man inte i någon riskzon så är ju inte svinis farligare (dock jobbigare i många fall) än en vanlig säsongsinfluensa. I så fall har Markus byggt upp sitt immunförsvar nu=) Men varken jag eller Nicke tror att det är svininfluensan, detta kommer av hans halsonda. Jag hoppas bara att han blir frisk snart och dagen i dag har ju trots allt varit mycket bättre.





4 kommentarer:

  1. Härliga foton på en härlig familj! Skönt för er att få komma ut lite, det behöver man.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga foton, mysigt att busa i snön!

    SvaraRadera
  3. Det var ju skönt att veta, även om ni nu lever i ovisshet ett tag till, men som det verkar tycks det gå på rätt håll....Det e ju alltid nåt:-)

    SvaraRadera
  4. Mysiga bilder! :-) Hoppas ni slipper ha sjukstuga snart!!

    SvaraRadera