lördag 5 december 2009

IKEA HELG

Vårt vardagsrum har gått från detta......

.....till detta!!!
Äntligen är bokhyllorna borta och nu syns inte allt som bara stod och samlade damm. Kvar i lådorna är alla mina ljus, servetter, cdskivor och lite annat. Jag är SÅ nöjd=)
Jag var på Ikea i går och hämtade hem de två stora paketen som innehöll byråerna (eller vad kallar man dem?) och sen satte jag i hop en i går och en i dag. Inte så att Nicke vägrat hjälpa till, han har pysslat och fixat med annat under tiden=) Julia kom ut en sväng i gårkväll och vi åt tillsammans och såg Idol. Jag tycker det är toppen att Erik och Calle är i final och jag ser helst att Erik vinner!
I dag har vi pysslat här hemma och även varit på Ikea en sväng till. Det blev tavlan och lite annat smått och gott i dag. Tyvärr fungerade inte deras kassor, så när vi kom och skulle betala fick vi sätta vagnen med grejorna och köra hem=( Men några timmar senare ringde vi och hörde om de fått i gång kassorna och då det var grönt ljus körde vi ut - och vår vagn stod kvar där vi (och mååååånga till) ställt sina fulla vagnar.
När barnen lagt sig i kväll ska vi se Robinson och filmen "Borta bäst, hemma värst" med Vince Vaugn och Reese Witherspoon. Det slinker kanske ner en iskall Smirnoff Ice också, det tycker jag att jag är värd efter allt slit med lådor, bärande av hyllor, montering, Ikeabesök......japp, absolut!

6 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det blev, verkligen jätte snyggt! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint, snyggt med tavlan över också. :-)

    SvaraRadera
  3. Kanonfint!!! :-D Återstå bara att jag ska bli klar med... :P

    SvaraRadera
  4. Vilket lyft. Jättesnyggt!

    Den filmen höll jag också i när jag var i videobutiken, men det blev "Knowing" med Nicolas Cage. Lite halvläskig, men helt ok!

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt det blev i vardagsrummet!! WOW!
    O söte Max på Bobbybilen - Ava kör i full fart baklänges än så länge...
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Blev skitbra:) haha Goa unge då krockar han rätt mycket med saker kan jag tänka,hihi.. Kram Faster Ella

    SvaraRadera