torsdag 3 december 2009

Onsdag & torsdag

I går var jag och barnen hos Marie för träff med henne, Johanna och alla våra goa ungar. Markus var med i dag också och han var superduktigt med de små. Jag glömde kameran hemma, men ni för föreställa er hur hur det såg ut när de lekte tillsammans=) De har verkligen blivit så stora nu! Knappast några bebisar längre...

Vi tog en promenad direkt när vi kom 9.45 i det fantastiska vädret. Minusgrader och sol är så mycket trevligare än någon plusgrad och jämngrått. När vi kom in lekte barnen lite, vi fick Maries goda lasagne till lunch och sen gick vi ut en promenad igen då det var tjejernas tur att sova middag. Max sover fortfarande två gånger per dag så han sov första rundan och fick nu vara vaken och gunga lite på lekplatsen vi stannade vid. När vi kom in fick vi äppelpaj med vaniljvisp och sen tog Marie fram sitt hemgjorda julgodis.....OH MY GOD! Tilläggas bör kanske att Marie är proffs i köket och allt hon gör blir himmelskt (ni kan beställa suveränt fina tårtor av henne - helt olika något annat jag sett!). Så vi mumsade lite choklad också och alla eventuella kalorier vi bränt på promenaderna - ja de satt där de skulle igen! Tusen tack töser för i dag.

I dag lämnade jag grabbarna hos Ingrid klockan 9.30 och skulle inte vara tillbaka förrän 12.30! Det är det längsta jag har lämnat Max och som vanligt skrek han när jag gick. Jag körde och handlade på Ica Maxi och skurade kylskåpet när jag kom hem. Handen på hjärtat - hur många av er ändrar plats på sakerna i kylen? Vi har i alla fall sakerna på samma plats för det mesta men i dag var jag vågad och ändrade om!! Huvva.....Men jag måste göra något under tiden jag väntade på att få gå och hämta Max (Markus behöver jag ju inte oroa mig för precis).

När jag kom dit så var Max på skötbordet i tvättstugan och hade precis fått en ny blöja=) Han hade skrikit ca 30 min från och till när jag hade gått, men ätit mellanmål med stor aptit. Sen blev han tyst när Ingrid klädde på honom och la honom i vagnen. Han sov 40 min, åt lunch, lekte och var allmänt glad resten av tiden. Känns så skönt att det går så pass bra som det gör=) Ingrid är så klok och sätter ALLTID barnens trygghet och säkerhet i första hand. När han sov ute så ställde hon vagnen vid fönstret och öppnade det lite så att hon skulle höra honom direkt när han vaknade.

Vi stannade till på lekplatsen en stund innan vi sen gick hem. Max vägrade sova i eftermiddag så det ska bli spännande att se hur resten av kvällen blir.......Kanske det är dax att bara sova en gång om dagen nu?

Tack vare vårt försäkringsbolag som täckte fuktskadorna så har vi nu kunnat köpa ett nytt pepparkakshus då det gamla brakade i hop. Vi har varit sparsamma med kristyren denna gången...........

3 kommentarer:

  1. Bra försäkringsbolag ni har ;-)

    SvaraRadera
  2. Jepp, som jag trodde så har gråvädret nått Smauland idag, men vi får vara tacksamma för de två frostvita soliga dagarna som vi fick och hoppas vintervädret kommer igen till hela Sverige framåt Lucia och jul om inte förr.

    Ha en fin fredag!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tack för all fin reklam du ger mig Emilia =). Tack för i onsdags, det var trevligt som vanligt. Jag träffas gärna nästa vecka med. Kram på er! Marie

    SvaraRadera