tisdag 15 december 2009

Sjukling

Markus ligger däckad på soffan med mjukiskläderna på sig och ett tjockt täcke. Ändå fryser han. Stackars killen är allt annat än frisk=( Han hade feber hela kvällen i går när vi kom hem från luciafirandet och även hela natten. Han hade 38 grader när han vaknade trots Alvedon vid 4 tiden.

Jag körde ner med honom till Vårdcentralen och där fick han lämna halsprov. Det visade inget så läkaren tyckte att han skulle ta ett till som ska skickas på odling. Han är röd i halsen och har ju hög feber, så något är det ju. Markus avskyr verkligen att ta halsprov, han klöks bara sköterskan rör munnen. När de kör in träspateln så börjar ögonen tåras och sen klöks han rejält när de kör ner pinnen för prov. Men han gjorde det superduktigt TVÅ gånger och fick plocka fina klistermärken ur barnlådan=) På torsdag ska läkaren ringa mig igen och tala om vad provet visar.

Max däremot är raka motsatsen! Han går, går, går och går=) Ser så himla gulligt ut när han går med benen ganska brett isär och det går riktigt fort. Han nästa småspringer fram och skiner som en sol. Vi får hålla oss inne med grabbarna resten av dagen, det är kallt och blåsigt ute. Dock ska jag ut och springa en liten runda har jag tänkt.

Jag har ett nytt "tänk" ang min vikt och motion. Det är alldeles för svårt att sluta helt med allt gott, jag tappar motivationen ganska fort. Att träna som en galning är inte heller rätt metod om jag inte minskar intaget på onyttigheter. Nu springer jag och kör styrketräning/mage i källaren. Vi har lite styrketräningsredskap hemma så det behövs inget gym=)

När jag äter så tar jag EN gång, inte det där lilla extra för att det är så gott. Det har i dagarna varit sockerbufféer som heter duga, men jag har klarat att inte smaka på allt. I söndags blev det en lussebulle och en bit choklad bara! I går var det säkert sju sorters kakor hos Ingrid men det blev en lussebulle och en annan liten chokladruta. Visst är det onyttigheter, men jag känner att jag äter mindre av detta nu. Jag äter knäckebröd nästan alla frukostar i stället för vanligt, mjukt bröd. Om jag gör lite här och var + motionen så kanske mina resterande 3 kg försvinner och jag får lite fastare kropp lagom till vårkanten=)

1 kommentar:

  1. "stranden 2010" Lycka till, det går säker bra, utesluter man allt gott så blir man ju nojig. Måste ha nåt gott till själen oxå:-) Hoppas Markus snart blir frisk och vill leka.

    SvaraRadera