tisdag 1 december 2009

Inskolning, lussebak och kärlek!

I dag lämnade jag grabbarna klockan 9.30 hos dagmamma Ingrid och skulle komma tillbaka en timme senare. Max skrek och grät när jag gick men jag kan bara konstatera att jag inte har en sten i hjärtat och en klump i halsen när jag går och det är för att Ingrid är jag helt trygg med och Max har Markus hos sig. Så jag gick en lång runda i det kalla vädret och när jag kom tillbaka en timme senare låg Max i sin vagn och skulle sova förmiddag. Han hade inte somnat än dock, så jag drog honom lite och han somnade ganska snabbt. Ingrid berättade att han inte skrikit så länge i dag och det hade varit ett stort framsteg enligt henne=)
Markus stannade kvar någon timme och lekte lite, åt lunch och sen när han kom hem så bakade vi 64 st lussekatter! Vi fick besök av Lina som lämnade Oscar för lek och lite senare dök Nickes föräldrar upp. Jag tror de alla luktade sig till nybakade lussekatter;-)
I kväll har jag varit på massage och det gjorde inte riktigt lika ont som förra gången. Skönt att det ger resultat! När jag kom hem såg jag genom fönstret hur grabbarna satt i soffan och jag hann få det på bild....
Kärlek x 3!

5 kommentarer:

  1. Mys bilder:) Kram Ella

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin bid:) Så stor han börjar att bli nu Max helt sjukt var tar tiden vägen? Kram

    SvaraRadera
  3. ((((Psst, Nicke... Köp en spikmatta till frugan i födelsedagspresent så slipper hon ha ont och ni sparar in en hel massa hundralappar!)))

    Jag hoppas du inte tjuvläste! ;-)

    SvaraRadera
  4. Så skönt att det går så bra för Max :-)
    Visst känns det lite extra tryggt att de har sina fina storebröder hos sig, våra små. Dock klarar sig ju Lova utmärkt på egen hand också numera.
    Kram till hela fina familjen J!

    SvaraRadera
  5. Anonym: glöm inte skriva namn, jag undrar ju vem du är?!

    Nina: jag läste och glömde lika fort....

    Tessan: visst är det tryggt med storebror!

    SvaraRadera