söndag 13 december 2009

Lucia-födelsedags-mingel

I morse blev jag firad med paket på sängen. Visserligen fyller jag inte år förrän i morgon, men då jobbar Nicke tidigt, grabbarna ska till dagmamman och sen klockan 15.30 är det luciafirande där. Nu får jag börja använda mina nya stövlar som jag själv provat ut (var inte så svårövertalad när Nicke föreslog att jag skulle få dem i födelsedagspresent). Jag fick även lite nageldekorationer, bodybutter, svarta leggings och hårband. Tusen tack älskade familj!

Tyärr så var Max vaken mellan 00.30-3.30 i natt, jodå, TRE hela timmar. Jag var med andra ord inte så pigg i morse. Men det rättade till sig någon gång under dagen och klockan 13 var det dax för lucia-födelsedags-mingel på Fältgatan!

En riktig sockerkicksbuffé!

Massor med hemgjort julchoklad, skumtomtar, kakor, lussekatter, glögg, julmust, clementiner och kaffe.
Max var väldigt fascinerad över brasan!

Pappa, Wille och Malin.

Mamma och Lena som blivit stolt farmor=)

Senaste tillskottet i familjen - lilla Milton!
Triss i tjejer - Madeleine, Julia och Helen.
Max och Ebba busade på!
Pappa och storasyster Malin.

Albin & Julia

Micke, Kerstin och Mikael.
Ella (med nyopererad näsa), Gabriel, Markus och Sarah längst till vänster.

Daniel busar för fullt med Markus!
Max beundrar Mickes rullstol och Micke beundrar Max=)

Fick massor med fina presenter - parfym, lotion, roll on, bok, chokladfontän, servetter, chokladlådor, två berlocker till mitt Thomas Sabo armband, presentkort på massage, kläder, stor silverskål och ljus. Tror det var allt.....jag måste ha varit snäll under året som förtjänar så här fina saker.
Mina nya, snygga Canada Snow stövlar!!
Lite fräcka nageldekorationer!
Markus var fotograf när alla hade gått hem=)

Tack familj och vänner för en mysig dag tillsammans!

7 kommentarer:

  1. Ett sånt glöggset har jag också, precis i samma gröna färg. :-)

    Härliga stövlar, men ovanligt färgglada för att vara dina. Man skulle nästan tro de var mina! ;-)

    Men, ingen spikmatta så långt ögat når... Aj aj aj, bättring familjen! Tur det kommer en julafton inom kort så ni får en chans till. ;-)

    SvaraRadera
  2. Oh, va mumsigt allt såg ut! Och vilka fina presenter, du måste helt klart varit supersnäll! Men det är du ju alltid:=) ser ut att ha haft en underbar dag! Kraaam min vän

    SvaraRadera
  3. Nina: jag tänkte att du skulle bli stolt över mig om jag köpte röda=)

    Sophie: jag har ganska mycket choklad över så det är bara att komma;-)

    SvaraRadera
  4. Åh, va gott allt det där på bordet ser ut!
    Mysig dag!

    Och stoort grattis i förskott.
    Fina saker du fått & stövlarna var ju läckra. =)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen mysigt i eftermiddag och massa gott hade du gjort:) Kram Ella

    SvaraRadera
  6. Var en underbar eftermiddag! Jäkligt god med... :P

    SvaraRadera
  7. Åh sikken sötis den där Milton, vill bara krama och lukta:-)

    SvaraRadera