onsdag 12 maj 2010

Bullbak & ösregn

Jaha, ännu en dag i snorträsk! Jag tycker det är konstigt att Max fortfarande har feber varje dag. Han ligger runt 37.7 på förmiddagen, sen kryper det precis över 38 under kvällen och sen på natten ligger han ännu lite högre. Vi får ge det någon dag till sen blir det nog Vårdcentralen igen.

När jag kom hem från jobbet så satte jag i gång att baka med grabbarna. De behöver lite sysselsättning och bullar är ju alltid bra att ha i frysen. Vi får hoppas att alla baciller dog i ugnen;-)

Max fick sin egen deg att snora på=)
Markus kavlar på mellan hostattackerna!
Vårt resultat!
Eftersom regnet har öst ner hela dagen så har det inte blivit någon utetid för barnen. När vi hade ätit middag och klockan närmade sig 18 så klädde vi ändå på oss alla fyra och gick ut. Det behövs frisk luft när det cirkulerar så mycket baciller som det gör hos oss för tillfället. Vi gick en runda och det kom endast lite lätt duggregn en liten stund annars var det uppehåll.
Max var varm när jag la honom så det lär nog behövas Alvedon i natt med=( Jag masade mig ner i källaren och cyklade 25 minuter och gjorde lite magträning, trots att jag är mer än lovligt trött. Det har blivit alldeles för lite sömn de senaste nätterna så jag ser fram emot sovmorgon i morgon. För det får jag väl? Max har gått upp runt 7.30 de senaste dagarna, inte så konstigt när han är vaken på nätterna, men min klocka har ringt 6 eftersom jag börjat jobba kl 7.
I morgon ska de sjungas för Nicke, då fyller han 35 härliga år!

3 kommentarer:

  1. Men de verkar ha piggat på sig lite i alla fall. Hoppas febern ger med sig nu när penicillinet börjar verka.
    Smaskigt med bullar, jag har också frysen full efter mitt ryck förra veckan. (Nej, nu ljög jag, hälften av bullarna är nog redan borta...)

    SvaraRadera
  2. Hej Emilia!
    Tråkigt och höra att killarna fortfarande är dåliga. Hoppas att de kryar på sig snart! Hälsa din man och ge honom en grattiskram från oss i Allerum. Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Mmmm, dom såg väldigt goda ut:-P

    SvaraRadera