torsdag 27 maj 2010

Tjejträff!

Oj, oj, oj så trött jag är i dag! Det blev en lång dag i går och det känns minsann i dag. Upp kl 6, jobba hela dagen, hämta barnen, leka ute i trädgården en stund, byta om, hämta upp Agge, köra till Klippan och träffa E. Jag var hemma klockan 21 och då var det en dusch, lite pappersfix och sen kallade sängen.

Det var verkligen mysigt att träffa min gamla klasskamrater i går. E bjöd på en underbart god pastasallad när vi kom och vi satt och pratade massor. Det känns väldigt overkligt att E kämpar mot sin cancer just nu för hon är så himla go, glad, pratig och lika härlig som alltid. Sjukdomen syns inte utanpå henne, dock är hon väldigt trött (vilket inte vi märkte som blev bortskämda med god mat och nybakat fika). Goa, lilla L (3 år) visade sin cykel, traktor och andra fordon som han hade inne och när vi skulle köra hem frågade han om han fick följa med=) Vilket charmtroll!

Det var ju även Me&I visning lite senare och jag är väl inte deras största kund precis. Men när "Fotbollströjan" kom fram så var jag tvungen att köpa den till Max eftersom han just nu är helt tokig i fotbollarna som är på blöjorna för tillfället. Så en tröja blev inhandlad innan vi sen körde hemåt igen. Tusen tack tjejer för en mysig kväll, vi har många minnen att dela och mycket framför oss att uppleva!

I dag är det jobb och sen vill jag hinna med lite mystid med grabbarna innan jag ska på hamnfesten med jobbet. Denna fest sker årligen för oss i rederi/shipping/containerbranschen och det brukar vara trevligt. Dock längtar jag efter lugna kvällar med familjen, får väl ta en sådan i morgon innan helgen sen drar i gång med tävling i Malmö hela helgen. Men DET är verkligen något vi ser fram emot hela familjen=)

3 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra i malmö:-)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Me&I kläderna, men fotbollströjan har jag faktiskt inte köpt till Max... Men en massa annat fint... ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja du håller dig minsann sysselsatt! :-) Hoppas du får en trevlig kväll ikväll och en lugn och skön fredag med familjen imorgon. Kram!

    SvaraRadera