lördag 15 maj 2010

Ösig lördag!

Jag vet inte vad som flugit i våra barn, de är som duracellkaniner på amfetamin! Blir det så här efter en vecka hemma från dagmamma och andra aktiviteter? Nu hoppas jag att de fortsätter tillfriskna som de gjort de senaste dygnen så att vi kommer in i vanliga rutiner nästa vecka! Det är fullt ös på barnen nu från morgon till kväll, trots hosta och snoriga näsor. Tack och lov så har Max ingen feber mer, örat verkar inte göra ont och ögonen är fina igen=)Nu väntar vi bara på att den här långdragna hostan ska försvinna helt för den verkar ha ett järngrepp!

Regnet har öst ner i princip hela dagen, med undantag av något uppehåll då och då. Otroligt att man norrut har högsommarvärme medan vi plaskar runt i stora pölar här nere...Hela familjen körde och handlade i förmiddags och sen kom Oscar till Markus så att de har lekt hos oss några timmar. När Max var lagd för att sova middag så passade jag på att bege mig ut på en powerwalk i regnet. Det var superskönt att andas frisk luft, gå riktigt fort, lyssna på musik och bara fokusera på min runda.....inga barn som "störde" och det var riktig skönt. Jag gick i exakt en timme och det var hela skogs- och grusvägsrundan tillsammans. En ganska lång runda med några rejäla backar i skogen. När jag kom in tränade jag magen lite innan duschen kallade.

Vi körde sen Markus och Oscar hem till Oscar så att de kunde leka ytterligare några timmar där, medans jag, Nicke och Max körde runt och tittade på ytterdörrar. Vi ska som sagt byta dörr så fort vädret tillåter det (kan ju vara lite mer än knappa 10 grader när vi gör det) och vi åker runt för att jämföra priser och varianter på olika dörrar.

På vägen hem hämtade vi upp Ella och Gabriel och det blev pizza till middag. Jag kan ärligt säga att jag planerar min "matdag" lite extra när jag vet att vi ska äta onyttigt på kvällen. Jag har aldrig varit så motiverad med maten och träningen som jag är för tillfället=) Får se hur länge det håller;-) I morse åt jag gröt, vid 11 tiden en shake, två knäckemackor med keso vid 14 tiden och sen pizza i kväll. Känns helt ok kunna vara både nyttig och onyttig=)

Nu vrålar Max, han tvärvägrar att somna utan mig nu igen.....Hörs!

4 kommentarer:

  1. Haha... det är likadant här. Barnen har röjt runt i två dygn som om fan har flugit i dem. Speedade till tusen. Det räckte med en glass på Ikea idag för att få igång dem. Tur att vi åt i slutet av rundan!

    SvaraRadera
  2. Tro sjutton barnen har spring i kroppen efter en så lång "sjukperiod"! :-)

    En fundering; Hur stor roll tror du att din dietdricka som du dricker någon gång/dag spelat in i din viktnedgång/minskning på måttbandet?

    SvaraRadera
  3. Grabbarna hade såå roligt tillsammans:-)

    SvaraRadera
  4. Hmm...svårt att säga Nina. Men jag vet med säkerhet att det hade ju inte räckt att bara byta ut ett mål om dagen och sen äta chips och ligga på soffan. Kombinationen av mindre kalorier in och mycket motion är ju alltid ett vinnande koncept=) Sen tänker jag ju andra banor tycker jag och det gör ju också att jag stoppar i mig mindre.

    SvaraRadera