torsdag 20 maj 2010

Sommarkänsla

Vilket härlig väder det har varit i dag! När jag hade hämtat grabbarna efter jobb så stannade vi ute i trädgården resten av eftermiddagen och kvällen. Vi startade grillen och hade maten färdig när Nicke kom hem från jobb. Vi testade ett nytt grillkoncept - en påse med briketter i som man bara tänder på i alla fyra hörnen.

Markus fick tända eld i alla fyra hörnen....
.....och det blev superbra glöd att grilla på!
Markus har planterat smultronplantor hos Ingrid och nu när plantorna var så stora att de fick följa med hem så hamnade de i en stor kruka i vår trädgård! Smultron har ju en tendens att sprida sig så vi hoppas få fullt med smultron!
Max fullkomligt älskar att "lulla" runt i trädgården. Han kan vara ute hur länge som helst och vill aldrig gå in.
Jag (och barnen) älskar vår lummiga trädgård. Där finns många gömställen=)
När vi äntligen fick in Max för dusch och läggdax så gick jag ut på en powerwalk på 4 km. Helt underbart att promenera raskt med kvällssolen i ansiktet och bra musik i öronen!
Avslutar med en bild på mina älskade grabbars skor i hallen=)

4 kommentarer:

  1. Ha ha, lite skillnad på storlekarna:-)
    Det har varit en underbar kväll, som vi har längtat:-)

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Undra vilka som är Nickes...

    SvaraRadera
  3. Såå härliga bilder i trädgården!

    Ni fyra har lika många par skor som jag har ensam ;-)

    SvaraRadera
  4. De där "grillpåsarna" har jag också sett men vi har aldrig testat dem, men nu vet vi ju att de funkar iaf. Skönt för er att slippa åskan igår, den härjade ju här och ännu värre ännu längre upp i landet.

    SvaraRadera