tisdag 18 maj 2010

BVC besök!

I dag var det dax för Max bvc besök med läkarkontroll och vaccinering. Jag körde dit med båda grabbarna och Max fick ett Emlaplåster på benet en timme innan vi hade vår tid. Max tyckte inte om att bli mätt, då vrålade han argt, men sen när sprutan skulle tas så sa han inte ett pip. Så himla skönt att man kan lindra lite för barnen med ett plåster innan=)



Max är nu 90 cm lång, väger 14,1 kg och har ett huvudmåttet som är 52 cm. Det är otroligt att Max har exakt samma längd och huvudmått som Markus hade när han var 19 månader. Det skiljer ett kg på deras vikt, men sen å andra sidan har Max varit sjuk länge nu och inte ätit mycket. Lilla Max som kom 6 veckor för tidigt har minsann växt i kapp storebror! Läkaren lyssnade på hjärta och lungor och tittade i hans öron. Hon kunde se att han fortfarande är röd i öronen men det tar ganska lång tid efter en öroninflammation att bli bra. Fick frågan om Max kan säga 6-8 ord.....eh.....han säger nog 68 ord;-)



När vi var klara där så körde jag barnen till dagmamman och sen vidare till jobb. Jag var hemma i går med Max för att han skulle få en lugn dag hemma till och återhämta sig på. Vi pysslade hemma, när han sov middag passade jag på att träna och sen var vi ute 1 1/2 timme. Markus var hos Ingrid och de kom cyklande till lekplatsen sen och mötte upp oss där.

I kväll var Markus på fotbollsträning för första gången sen ca 1 år. Han provade på det några gånger förra året men sen ville han inte mer. Nu var han superladdad och tyckte det var hur kul som helst! Roligt att han träffar så många barn som han kommer gå i samma klass med till hösten. Jag hoppade i mina nya träningskläder och gick en powerwalk på 3,2 km när Max hade somnat. Jag vågar inte springa än med min hosta, men att gå riktigt fort ger inte samma andning och påfrestning för halsen. Nina - något sådant här du tänkt dig?

Nu - The good Wife på fyran=) Åh, måste ju berätta! I morgon ska Markus till skolan och hälsa på för första gången. Han längtar såååååå!

5 kommentarer:

  1. Jo men måttband är farliga... visste du inte det? ;-)

    Sportigt! :-D

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar förbi via länken på FB :-)!

    Vad gott att lille ( ja nu stora) Max växer så det knakar o att allt var bra på "kollen".

    Vi ska till BVC nästa vecka på 18 månaders koll, det ska bli spännande och se hur "stor" vår lille minsting redan blivit!

    Och du - VILKEN Pingla det är på fotot!! Wow, det syns att du legat i med träning! Härligt m PW - bättre än inget!

    Må gott, kraumar från Bourås

    SvaraRadera
  3. Träningsfreak!!!

    Det ska bli så kul imorgon:-)

    SvaraRadera
  4. Det är härligt när barnen växer så det knakar, då vet man att de är friska och mår bra!

    Ja, något sånt har jag tänkt mig - fast gärna med lite mer färg om det finns. U know me! ;-)

    SvaraRadera
  5. Det finns många härliga färger - på aerobickläder=( Löparkläderna är lite tråkigare. Dock går det knallgröna linjer på denna jackan och är även grönt upptill - men det syns knappt här=) Alltid något;-)

    SvaraRadera