måndag 24 maj 2010

Söndag & måndag

I går var vädret inte riktigt lika varmt och fint som i lördags, men det hindrade inte oss från att vara ute en hel del ändå under förmiddagen och eftermiddagen. I helgen har jag planterat sommarblommor i många krukor, röjt i rabatten, dragit ogräset mellan plattorna runt huset och sen sprayat trädgårdsättika för att slippa få ogräset uppväxt inom en vecka igen!

Det blev min första joggingrunda på länge (pga hostan) i går och jag började med powerwalk 1 km och sen sprang jag 3km. Det kändes ganska tungt i benen men flåset var absolut med och jag hostade inte. Hostan är värst på kvällen, dagtid är det ganska lugnt. Sen runt 16 tiden kom familjen Åkerman och vi hade en supermysig kväll tillsammans med alla barnen. Vi grillade hamburgare, åt Helens fantastiska rabarberpaj med vit choklad och bara satt i uterummet och mös i kvällssolen. Martin spelade massor med fotboll med Markus och Viktor vilket givetvis var populärt=) Tack fina ni för att ni kom!

I dag har det varit jobb som vanligt och jag fick köra i från jobbet på lunchen för att åka till optikern. Dax för nya linser och jag blev 1100kr fattigare=( Hann även köpa några shorts till barnen för de är nästan helt utan båda två. Nicke hade hämtat barnen när jag kom hem och vi åt lite kvällsmat tillsammans innan vi gick ut 1 1/2 timme i trädgården. Barnen kom inte i säng förrän runt 20.30, det är så svårt att få in våra ungar som ÄLSKAR att vara ute!

3 kommentarer:

  1. Ja ni verkar ju ha haft det bra;-)

    SvaraRadera
  2. Ja det gäller att börja försiktigt efter en tids nedsatthet så att man inte får ett bakslag som är värre än vad förkylningen var från början. Hostar barnen fortfarande? Hoppas det har släppt för dem nu.

    SvaraRadera
  3. Det är jag som hostar lite fortfarande, dock inte alls så mycket som tidigare. Barnen är i princip helt hostfria nu!

    SvaraRadera