torsdag 6 maj 2010

Kippa

Vid 14 tiden i eftermiddags så körde jag och barnen till Nickes jobb och hämtade upp honom där. Sen körde vi för att hämta upp vår bil på som var hos ett företag på Berga. Nicke och Max körde hem medans Markus följde med mig till jobbet. När vi satt i bilen så sa Markus "mamma, det var skönt att få vara själv med dig".....Goa ungen tycker nog att lillebror har en tendens att ta mycket tid av mamma.

Markus var med mig på kontoret mellan 14.30-16 drygt och det var hur mysigt som helst att ha honom där med mig. När vi sen kom hem möttes vi på framsidan av Nicke och Max. Max har börjat att gilla sin "kippa"! För att förtydliga så är det Max eget ord av "kepa" som storebror säger om sina kepsar=)

Det blev middag tillsammans innan sen Nicke körde för att titta på HIF och jag såg till att grabbarna hamnde i badet. Max älskar att bada och han blir tokarg varje gång det är dax att gå upp! Men mamma vinner alltid, än så länge......

Markus är otroligt förkyld och hostar ganska rossligt, men är ändå ganska pigg. Han låg i soffan och såg på tv medans jag satte mig på spinningcykeln och svettades 20 minuter. Magen fick också sin träning innan dusch och soffa kallade.

Helgen står för dörren och familjen Johansson kommer att vara på spridda håll båda dagarna. Så i morgon får vi fredagsmysa lite extra tillsammans!

5 kommentarer:

  1. Oj oj oj, vilken grann liten grabb! Jag ser en framtida heartbreaker;=)

    SvaraRadera
  2. Goa ungar!!
    Vi pratade om er härom dagen och då frågade Molly mig vad det var för språk ni pratade....
    Hon köpte inte riktigt att ni också pratade svenska! :-))
    Försökte förklara det här med dialekter!!

    I kväll tänkte jag prova Marabou Polka som jag köpte redan i måndags men har klarat att vara ståndaktig och vänta till "lördagsgodiset" men det får nog bli mitt fredagsmys!! ;-)
    Ska i väg med Maya på hennes första disco i dag! Hon är sååå förväntansfull och lite spänd! Härligt!
    Ha en underbar helg!!
    Krama om alla dina killar!
    Kramisar Moe

    SvaraRadera
  3. Max lockar är otroliga! Sötisen!

    Underbara bilder. :-)

    SvaraRadera
  4. Goa Max, klart han ska ha ett eget ord för keps han också! :-)

    SvaraRadera
  5. Så söt han e i sin "kippe" :-)

    SvaraRadera