söndag 16 maj 2010

Guds gåva till mig....

....näst efter min familj, måste vara Cillit Bangs spray mot smuts och mögel!! Alla som har badrum med kakel på väggarna vet hur trista, mörka fläckar det blir i fogarna och lika många vet hur svårt det är att få bort. I dag var det som en reklamfilm i mitt badrum - jag sprayade, väntade några minuter och spolade av. Det blev HELT rent! Otroligt.....



Annars har det väl varit en ganska normal söndag för familjen Johansson. Vi körde en liten sväng till Väla och Ikea på förmiddagen och sen har vi varit hemma resten av dagen. Vädret har inte varit så fint men vi har ändå varit ute några svängar för att få luft och rasta barnen.

Jag hostar en del, dock är jag varken snorig eller har ont i halsen, så lite träning blev det allt. Spinning i 30 minuter och sen gjorde jag mina magövningar. Dagens andra tips kan bli min favoritställning för att träna magen: stå på alla fyra (knä och händer i golvet) och sträck sen upp höger arm och vänster ben, spänn hela kroppen och stå så en stund. Sen byter man och tar vänster arm och höger ben och gör samma sak. Det gäller att dra in magen så får den jobba rejält kan jag intyga. Detta gör jag i omgångar, börjar med 10 sekunder, sen utökar jag till 12, 15 och till sist 20. Prova!!

Veckan som kommer är ganska händelserik från optiker- och BVC besök till vattenmätare som ska bytas och träningar med Markus. Så snart är det fredag igen....

4 kommentarer:

  1. Den sprayen måste jag testa:-)

    SvaraRadera
  2. Absolut Lina - du kommer gå i gång ordentligt på den, vet ju hur du älskar rengöringsmedel;-)

    SvaraRadera
  3. Humm, jag får nog också införskaffa den... :P

    SvaraRadera
  4. ... Nej, alla vet inte det. Inte alla som har mörk fog = ett städproblem mindre. ;-)

    SvaraRadera