torsdag 6 maj 2010

Jogging och snoriga barn!

I går kväll snörade jag på mig skorna och begav mig ut på en 3,3 km lång runda. Benen var väldigt tunga och träningsvärksfyllda men jag orkade ta mig runt hela rundan! Det är så himla skönt att nu orka springa en lagom runda utan att flåsa som en sankt bernards hund.

I dag när vi vaknade var Markus ännu mer förkyld och han hostar rossligt. Så det blev till att stanna hemma med barnen, dock måste jag in i eftermiddag mellan ca 14-16 och avsluta på kontoret för syrran måste i väg i tid.

Jag och grabbarna gick bort till dagmamma Ingrid i förmiddags och hämtade Markus cykel som glömdes där i går, men gud så kallt det var ute! Vi hade mycket kläder på oss alla tre och barnen hade mössor också, men händerna blev iskalla efter bara en liten stund. När vi kom in gjorde jag pannkakor till lunch och nu sover Max gott i sin vagn. Ska passa på att spela något spel nu med Markus!

3 kommentarer:

  1. Hoppas dagen varit bra trots förkylning:-)

    SvaraRadera
  2. Gott med joggingrundan! Härligt att du känner att du tar dig runt utan världens blodsmak i munnen! :-) Här får det nog (observera nog...) vilas ikväll, fick ju världens kramp igår i simbassängen = benen protesterade.

    Trist att Markus är sämre i sin förkylning, hoppas den går över snart.

    Kallt, ja. Det ser så skönt ut med sol och blå himmel men så kommer man ut och känner att det bara är ca 9 grader och isande vindar. Hua!

    SvaraRadera
  3. Usch ja, idag har det verkligen varit svinkallt!
    Hoppas Mackan har piggat på sig...

    SvaraRadera