fredag 28 maj 2010

Torsdag & Fredag

I går hämtade jag upp grabbarna vid 15 tiden och sen var vi i trädgården en stund. Ella och Gabriel kom ut med tåget och lite senare kom även Nickes föräldrar för att passa barnen när jag skulle på den årliga vårfesten med Helsingborgs hamn. När jag körde hemifrån satt Max och mös med faster=)

Jag, pappa och Julia hade en trevlig kväll med kallprat, god mat och bra livemusik. Festen är alltid ute, stort tält, och i går var det alldeles för kallt. Jag var stelfrusen när jag kom hem runt 21 tiden efter att ha varit ute i 3 1/2 timme. Jag såg Anna sjunga sin fina ballad sen gick jag och la mig innan (det trista) resultatet kom.

I dag efter jobb mötte jag upp Nicke och barnen på Ica Maxi och vi storhandlade tillsammans. När vi kom hem bytade vi om och begav oss till skogen på cyklar! Det är rejält backigt där och med Max där bak på cykeln så blev det ett bra motionspass som avslutades med lite magträning när jag kom hem. Grabbarna fortsatte med cykelkonster i vändzonen!



Max hade sitt eget fordon=)

Lite suddig bild men vi lyckades i alla fall få med Markus hopp - spana in framhjulet=)

MysMax!
Nu i kväll har vi förberett och packat en del inför helgens tävling i Malmö. Dock har Max fått feber och jag hoppas innerligt att det inte blir värre. Han vaccinerades för 10 dagar sedan och då fick jag ett informationsblad där det stod att barnet kan få feber 5-12 dagar efter vaccineringen.
Han har varit pigg och glad och det är ju ingen förkylning eller hosta mer. Vi håller tummarna helt enkelt, han sover gott nu.
Vi har ätit årets första svenska jordgubbar i kväll!

6 kommentarer:

  1. Åh, ja visst ja, det var denna helgen ni kommer ner till de finare trakterna. Hojta om ni vill ha fika!

    SvaraRadera
  2. Ska det bli fika får du komma med den till banan=)

    SvaraRadera
  3. Gott med svenska gubbar, lycka till i helgen:-)

    SvaraRadera
  4. Skickar en massa "hejja på" :-)

    Jordgubbarna såg inte dumma ut alls...

    SvaraRadera
  5. Ha en mysig helg Johanssons!! Lycka till, till pojkarna!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Fint foto på Max och Ella!

    Hoppas febern gett med sig så att det bara vara något tillfälligt, kanske en svit av vaccinet.

    Ha en jättefin helg och heja N&M!!!

    SvaraRadera