tisdag 7 september 2010

Drömmer....

.....mig bort! Åh vad vi tittar på resor inför nästa sommar/höst! Det är ju så att man måste snart beställa för att det ska finnas något kvar, ganska otroligt. Men vi vill i väg så nu går datorn varm där hemma på kvällarna och vi kollar och jämför priser. Det blir i så fall Max första resa och han är då lika gammal som Markus var när vi åkte med honom för första gången. Det lutar åt Cypern nu, men vem vet, det kan ju ändras=)

I eftermiddag när jag kom hem så var alla grabbarna hemma och Gabriel var också på plats för vi skulle ha honom här medans Ella tränade. Nicke är superförkyld och bara snorar och snörvlar den stackaren så han har inte jobbat i dag. Jag och barnen gick en runda till affären och stannade sen på lekplatsen en stund, men vi höll på att blåsa bort så vi var inte där så länge.

Max trillade i dag och slog i sin hand så han har nog lite ont i den. Han tar sig för handen och säger "aj" och vi ser ju att han använder den väldigt försiktigt. Men när vi trycker och klämmer så verkar det inte göra ont, förmodligen har han stukat den. Men till akuten vågar vi nog inte köra - jack i pannan och ont i handen - allt på en vecka! Då kanske vi får ögonen på oss;-)

Nu är det Idol på tv och under reklamen hamnade jag här. Back to Idol - älskar det programmet!

5 kommentarer:

  1. Å inte handen nu oxå:-( Hoppas han blir bra snart, varm mjölk o honung till mannen:-)//Lina

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt att kika på resor! Vi har ju en härlig resa framför oss, om 2½ vecka åker vi :-)
    Cypern ska vara jättefint, men där är dyrt! Jag hade satsat på Turkiet, ett land som faktiskt var över mina förväntningar!

    SvaraRadera
  3. Lina - den dagen jag får i Nicke mjölk med honung ska jag köpa en trisslott;-)

    Tessan - Turkiet är det vi har kikat mest på faktiskt, sen i dag började det luta åt Cypern...nåja, vi får väl bestämma oss så småningom!

    SvaraRadera
  4. Hoppas handen känns bättre idag så att ni slipper åka in.

    Jag har varit på Cypern, i Larnaca. Men då var jag 16 år och där med två jämnåriga kompisar så våra minnen därifrån kanske inte är heeeeeelt pålitliga. ;-) Jag tycker ni ska åka till Teneriffa! Till Sunwing Resort Fanabé i Las Americas närmare bestämt. Där har de världens bästa chef över receptionen har jag hört! Och där finns barnklubb, barn- och vuxenshower, jättefina pooler, toppenrum och... Tja, du fattar! ... Vadå? Jag partisk?? ;-)

    SvaraRadera
  5. Det tål att tänkas på Nina=) Men ofta är Ving dyrare=( Fast de har superfina Resort och vi har åkt med dem några gånger. Det skulle ju vara för den fina personalen där nere=)

    SvaraRadera