tisdag 28 september 2010

Höstplantering!

I dag när jag körde hem så hade jag en extra passagerare i bilen som satt och flämtade i bagaget. Vi ska nämligen passa Asterix två dagar nu så han fick åka med mig hem efter jobbet. Det här är en "hjälpa-till-tjänst" som går i ett par led. Pappa och Lena åkte nämligen till Frankrike i dag för några dagar och då bor Christian och Madelaine på gården och passar deras två schäferhundar. Men Asterix och dem går inte i hop, blir slagsmål, så då får vi passa Asterix i stället=)

När grabbarna var hämtade så satte vi oss och ritade en stund, skönt att börja med lite mys tillsammans. Sen körde vi i väg och köpte lite höstplantor, små pumpor och krukväxter och gjorde lite snyggt på framsidan. Så här fint blev det!

"Hej kompis!" Max är så himla gullig, han säger nu ibland till mig "hej kompis mamma"....jodå, hjärtat smälter=)
Jag var på massage i dag på lunchen och jädrar så ont det gjorde i dag igen=( Mina ryggmuskler är stenhårda och spända som fiolsträngar. Men det är dock betydligt bättre än vad det var förra veckan så det går på rätt håll!
I morgon ska jag klippa mig. Blir knappast några radikala förändringar men håret känns så slitet och måste fräschas till!

3 kommentarer:

  1. Så mysigt att vara vovvevakt. Inga planer på en egen? Å andra sidan är det kanske helt perfekt att kunna låna och gosa lite då och då.

    SvaraRadera
  2. Absolut inga planer på vovve=) Lär nog aldrig bli någon i heller faktiskt. Hundhår, hundbajs, smutsiga golv, ut i regn....inte vår grej;-)

    SvaraRadera
  3. Höstfint på trappan! Skönt att det går på rätt håll med din rygg. KRAM

    SvaraRadera