måndag 13 september 2010

Sömntutor!

Jaha, ännu en ny vecka påbörjad. Det var inte lätt att få upp grabbarna i morse kan jag intyga!! Max hostade en del i natt och börjar bli förkyld, så han sov lite oroligt. Markus var uppe en sväng i natt för att kissa så han hade också nattsuddat lite. Jag fick dra av Markus täcket till sist för att få upp honom och Max sov gott en stund efter att jag och Markus hade gått upp!

Markus börjar skolan klockan 8 så Max får ju följa med i vagnen dit varje morgon och det tycker han väl är så där roligt. Han vill sitta i soffan och "äta macka se mosse"! Men han följer snällt med när jag väl fått honom från soffan!

Eftersom Markus följde med Oscar hem efter skolan så var det bara jag, Nicke och Max som åt middag tillsammans i dag. Sen körde Nicke i väg för att spela match och jag gick ut en runda med Max i vagnen och mötte upp Lina och grabbarna. Vi var på lekplatsen en stund innan vi gick in för att hålla kväll. Markus läste några sidor i "Nicke nyfiken" innan han somnade gott och Max ligger i sin säng, sen 30 minuter tillbaka, och håller väsen. Men han springer inte upp i alla fall! Än.....

6 kommentarer:

  1. Lova låg också fint i i sängen när hon fick stor säng. I en vecka... ;-) Sedan dess har vi haft henne hos oss varje natt.

    Hoppas Max förkylning håller sig i shack!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha....goa Lova! Max har sovit i vår säng sen han föddes=) Han somnar gott i sin egen säng men när han vaknar, vilket han alltid gör under natten, så får han komma till oss. Det gör han fortfarande trots sin nya säng=)

    SvaraRadera
  3. Hoppas Max förkylning inte behöver bli så besvärlig den här gången.

    Antar att du sitter och tittar på The Good Wife just i detta nu.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Helt rätt Nina! Nu är det dock reklampaus;-)

    SvaraRadera
  5. Fördelen med att bo själv nr 58: Ingen som drar av en täcket ;P

    SvaraRadera