onsdag 22 september 2010

Onsdag med spinn!

Våra morgnar ser i princip ut på samma vis varje dag: Markus vaknar jättesur, Max sätter sig i soffan och ser "Musses klubbhus", Markus kommer upp superglad, jag tjatar varannan minut på Markus så att han blir klar, Max vill inte lämna soffan, vi går till skolan och lämnar Markus kl 8, Max vill inte gå in för att äta frukost med mig, jag lämnar Max hos dagmamman 8.45 och kör sen till jobbet! Det är som att spela en låt om och om och om och om igen;-)

När jag kom hem i eftermiddags så var grabbarna hemma och Markus lekte med Oscar. Vi passade på att gå ut en timme i eftermiddags/kvällssolen innan vi sen gick in och åt tacos. När vi åt så satt vi och pratade massor med Markus om hur det är skolan och vad de gör. Han är ganska svår att få något ur och brukar bara svara "kommer inte i håg" när vi frågar vad de har gjort under dagen. Han har helt enkelt tid att svara på alla våra frågor.

Nu när vi satt i kväll så gick vi igenom hela dagen och hur deras rutiner ser ut, riktigt roligt att få veta så mycket som vi fick reda på i dag=) Det är samling, fruktstund, de ritar, har fri lek, gympa, äter lunch och har rast. I dag hade de bla sett en film om diabetes eftersom en pojke i klassen har det. Markus berättade att "om han är sur, trött eller arg så ska vi säga till honom att sticka sig i fingret" - härligt enkelt!

När grabbarna hade lagt sig i kväll så tog Nicke en löprunda och jag satte mig på spinningcykeln i 25 minuter. Skönt att få svettas lite innan en dusch och inspelat "Idol". Nu är det det dock så att Max är fortfarande vaken, klockan är 22.00 nu och han spexar för fullt för oss nu. Vissa kvällar har han så himla svårt att somna, som tur är så är det inte varje kväll......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar