onsdag 29 september 2010

Nyfriserad!

I dag stack jag i väg på lunchen och klippte mig! Mitt hår har ju fått växa ganska rejält och nu behövdes verkligen en uppfräschning. Det blev ca 7 cm kortare och jag blev så nöjd!
Tänk så snaggad jag var för några år sedan, svårt att tro nu!
Jag hämtade upp Markus på skolan och så tog vi med oss Asterix och gick och hämtade Max. Givetvis skulle Max hålla vovven sen när vi skulle hem.....
......gick hur bra som helst!
Promenaden mellan oss och dagmamman tar nog 5 minuter att gå om jag gör det själv - i dag tog det 30 minuter hem! Grabbarna gick och plockade löv, en kotte och lite annat smått och gott på vägen. Då och då höll Max Asterix men sen släppte han kopplet så jag fick ta över=)
Markus tog en kotte och sen blev den snyggare och snyggare på vägen hem eftersom han "klädde den" men olika saker!
När vi väl kom hem så släppte vi in Asterix och körde till farmor och farfar. Dit kom även Ella och Gabriel och vi åt kvällsmat tillsammans. Mysigt att träffas en stund, nu får vi dock klara oss en vecka utan farmor och farfar eftersom de åker till Turkiet på semester!
I morgon har jag den tredje bokade tiden för veckan, var ju massage i tisdags, klippning i dag och Vårdcentralen i morgon. Jag ska träffa min läkare och ev lämna blodprov. Det var ju så att båda gångerna jag var gravid så var mitt blodsocker väldigt högt. Barnmorskan ville att jag skulle kolla upp detta sen för att se så jag inte ligger i riskzonen för diabetes som äldre. Behöver absolut inte vara något, jag känner mig absolut inte dålig på något vis i heller, men det är ju bra att få det kontrollerat. Sen närmar vi oss helgen med stormsteg och det känns skönt!

7 kommentarer:

  1. Minsann den snyggaste kotten jag sett! :-D

    SvaraRadera
  2. Snygg frisyr morsan!!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Håret ser kanonfräscht ut! När det inte är plattat och lockar sig lär det se mkt kortare ut. Kul att kunna variera längden bara genom att platta eller inte platta. :-)

    Fin kotte! Tänk om man hade hälften av barnens fantasi alltså!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är superkul att välja mellan rakt eller lockigt=)

    Ja, barns fantasi är oslagbar!

    SvaraRadera
  5. Fin kotte och en finfin mamma!!!

    Kram på er!

    SvaraRadera